Opt din zece români (82%) returnează toate ambalajele cu simbol SGR.
Potrivit unui studiu, procentul este în creștere cu 12% comparativ cu iunie 2024 (70%), iar 51% dintre români sunt motivați în principal de recuperarea garanției plătite.
34% le aduc la punctele de colectare o dată pe săptămână, 32% de 2-3 ori pe săptămână, iar 18% o dată pe lună.
Ambalajele de plastic cu garanție sunt cele mai frecvent returnate de către români (72%), urmate de ambalajele de sticlă (60%) și de cele din metal (51%). În funcție de gen, bărbații obișnuiesc să returneze, într-o măsură semnificativ mai mare decât femeile, toate tipurile de ambalaje la punctele de colectare.
‘Rezultatele studiului arată o adaptare rapidă a românilor la Sistemul de Garanție-Returnare, cu un procent în creștere al celor care returnează toate ambalajele, motivați în principal de recuperarea garanției plătite. Totodată, 36% dintre români spun că și-au modificat comportamentul de cumpărare ca urmare a implementării SGR. În acest context, studiile de tip Customer Decision Journey pot fi un instrument valoros pentru brandurile care vor să înțeleagă mai bine cum influențează aceste schimbări criteriile și deciziile de achiziție ale consumatorilor,‘ a declarat Marius Luican, director general Reveal Marketing Research, potrivit agerpres.ro.
Doar 47% dintre români se declară multumiți sau foarte mulțumiți de modul de funcționare a Sistemului de Garanție-Returnare.