Site icon Editia de Dimineata

Andreea Bădală, designer: ”Am crescut cu vedetele pe care mai târziu le-am îmbrăcat”

Beyoncé, Madonna, Lady Gaga, Miley Cyrus, Kristen Stewart, Ariana Grande, Kylie Jenner, Rita Ora, Dua Lipa. Ce au în comun toate aceste supervedete internaționale? Adoră creațiile Andreei Bădală. Din 2013, la doi ani de la lansarea brandului său, Murmur, a început să îmbrace vedete.

Invitată la ”Oamenii dimineții”

Ioana Ciurlea, de la Digi 24, ne-o aduce pe Andreea Bădală, pentru a descoperi unul dintre cei mai cunoscuți, apreciați și îndrăzneți designeri români, la interviurile de la ”Oamenii dimineții”, în parteneriat cu site-ul editiadedimineata.ro.

Cam dee la 14 ani a început să se focuseze pe ce putea să o pregătească pentru design vestimentar – de la desen, pictură, la istoria artei. Apoi, lucruri mai practice: cusut, construcție de tipar.

A făcut Arte de la 14 ani, a urmat cursurile Liceului Tonitza. Apoi a studiat la Universitatea de Arte, modă, după care a urmat London College of Fashion după ce a absolvit facultatea aici, pe o zonă mai practică, pe partea de construcția de haine.

”Ce m-a învățat orașul ăsta, Londra, și faptul că eram singură acolo și nu puteam să sun un prieten care să mă recomande, porneam de la zero, a fost pentru prima oară să caut contacte și să sun până când mi se răspunde”, i-a explicat Ioanei Ciurlea.

Afinitatea pentru haine, modă, a apărut în copilărie

Dar afinitatea ei pentru haine, pentru design, a început din copilărie, din anii în care doar se juca.

”Afinitatea mea pentru haine a început prin probe acasă la bunica, prin probe cu prietenele, prin a fura hainele mamei, adică prin joc. Eram foarte curioasă la ceea ce făcea bunica, iar bunica făcea rochii, și stăteam la probe, deci aici clar e o legătură cu ce fac acum.

Le vedeam pe femei dezbrăcându-se, îmbrăcându-se, rămâneau în furou, și își puneau rochia de probă, iar eu stăteam într-un colț al camerei și observam. Femeile acelea păreau ca un fel de vedete de Hollywood depășite, pentru că erau demodate și aveau o vârstă. Încă purtau desuurile acelea vechi, pentru că rămăseseră cu moda aceea veche, care pentru mine a fost fascinantă”, mărturisește acum.

Într-un interviu acordat revistei Marie Claire declara, cândva, că a revăzut schițe vechi și fotografii cu primele piese făcute și și-a dat seama că încă de atunci credea în exprimarea feminității.

”Îmi plăcea tot ce ținea de construcție geometrică pornită de la lenjerie: corset, body, dar și influențe din anii ’40-’50 aduse în prezent. Cumva, e o bază foarte consecventă pe care cred că am avut-o tot timpul și care mă reprezintă ca direcție estetică, chiar și în anii de experimentare și căutare de drum”, spunea atunci.

Manifest

La ”Oamenii dimineții”, ea îi explică jurnalistei Ioana Ciurlea ce consideră că face nou: să reconecteze femeia cu propria feminitate.

”Apoi vorbesc nu doar despre feminitate prin haine, ci despre intimitate. Am vrut să iau niște lucruri și din trecut, de exemplu din anii 50, în care femeia își dedica foarte mult timp ca să își arate arma asta a feminității și am adus toate elementele într-o zonă în care femeia e dinamică, muncește, consideră că este egală în drepturi cu bărbatul, însă diferită. Asta vreau să exprim prin ceea ce fac”.

La un moment dat a plecat în Siria cu familia. Cum s-a descurcat într-o cultură diferită, ce a inspirat-o?

”Atunci a început perioada mea de fantezie, cred, pentru că într-o cultură orientală cu restricții atât de mari pentru femei, eu fiind o admiratoare a femeilor încă de mică, am început să mă exprim prin desen, să fac schițe de modă încă de atunci. Să observ femeile, să fiu în comunități de femei în spațiul intim, acasă la ele.

Făceam școală de desen și pictură, eram cea mai tânără de acolo, am învățat acasă, m-a coordonat mama”, îi explică Ioanei Ciurlea, la ”Oamenii dimineții”, de la Digi 24.

Stagiu la Alexander McQueen

A avut șansa să fie stagiar la Alexander McQueen, o experiență unică și prețioasă.

A aplicat pentru stagiu, a făcut eforturi să ajungă acolo, a reușit în urma interviurilor, dar a fost o perioadă intensă, din care a învățat enorm.

Murmur, brandul vestimentar creat de Andreea Bădală în 2011, a devenit una dintre cele mai cunoscute „etichete“ made in Ro pe plan internaţional datorită unei estetici recognoscibile, dar mai ales consecvente, scria zf.ro.

I s-a urcat succesul la cap? Faptul că Madoona i-a ales brandul? Da, momentul i s-a părut superb, dar nu crede că succesul i s-ar putea urca la cap.

”Din 2013, la doi de la lansarea brandului, am început să îmbrăcăm vedete. Cam cât e de mare dulapul Madonnei, că sigur nu e cât al meu! A primit o rochie de la mine și a zis: ”Vreau brandul ăsta!” Mi s-a părut un moment superb. A fost un moment în care am fost extraordinar de emoționată. Am lucrat Grammy Awards. În 2016 am făcut pentru turneul ei un outfit complet.

Kyle Jenner a purtat brandul, Dua Lipa, în concerte, Rita Ora, Beyonce, Miley Cyrus. Acum foarte multe vedete nu mai caută să fie îmbrăcate de branduri mari și cunoscute, caută ceva unic.

Nu prea înțeleg cum ar putea să mi se urce la cap. În momentul în care înțelegi ce înseamnă să construiești un business nu prea se poate întâmpla asta. Pentru că nu e suficient să îmbraci niște vedere. E un ajutor, e o confirmare, e extraordinar, dar nu e singurul lucru care să îți spună că ai succes”, explică Andreea Bădală.

Exit mobile version