Site icon Editia de Dimineata

Angajații sunt mai singuri decât oricând. Iată cum pot ajuta angajatorii

Singurătatea are multe efecte secundare negative, iar ratele de singurătate la locul de muncă au crescut din cauza pandemiei. În timp ce creșterea interacțiunii față în față poate fi benefică pentru unele aspecte ale muncii, ea nu va crea, de la sine, legături interpersonale puternice între colegi.

Indiferent de forma în care se revine la locul de muncă, construirea conexiunilor de înaltă calitate va necesita un set concentrat de structuri și practici construite pe o bază de siguranță psihologică.

Iată cele cinci elemente importante de luat în considerare:

1. Ferește-te de dușmanul invizibil

Angajații nu-și dezvăluie singurătatea. Singurătatea la locul de muncă este o convingere internă cu totul subiectivă: „puțini oameni mă cunosc cu adevărat sau m-ar sprijini în momentul în care am nevoie”. Cei singuri se simt conectați doar superficial la ceilalți, poate sunt cordiali, dar nu cu adevărat colegi.

2. Înțelege siguranța psihologică

Conexiunile de înaltă calitate pentru combaterea singurătății la locul de muncă sunt esențiale. Aceste conexiuni sunt cele bazate pe empatie și interdependență. În mod ideal, pe măsură ce companiile își proiectează politicile și structurile de revenire la muncă, se vor concentra asupra acestor doi factori. Dar mai întâi trebuie să se asigure că siguranța psihologică există în organizația lor, adică percepția că un anumit mediu este propice asumării de riscuri interpersonale.

Trecerea dincolo de relațiile superficiale la locul de muncă poate fi riscantă, deoarece intimitatea adevărată implică un anumit nivel de vulnerabilitate – de exemplu, dezvăluirea altcuiva a ceva privat sau emoțional. Angajații de toate nivelurile și mediile își ascund frecvent lumile interioare – nu doar sentimentele și experiențele lor negative, ci și pe cele pozitive.

3. Construiește empatia

Unele companii găsesc modalități de a crea interacțiuni sociale pentru a atinge acel nivel de siguranță și facilitare psihologică. De exemplu, compania Arnold și Havas Media organizează ateliere de empatie concepute de Michael Tennant. Membrii echipei extrag dintr-un pachet de cărți de joc întrebări autoreflexive precum „Ce mă face unic?” Înainte de a răspunde, membrul echipei trebuie să-și articuleze reacția internă („inima îmi bate mai repede”, „mintea mi-a luat-o razna”) și să eticheteze acel răspuns emoțional („jenă”, „anxietate”).

Efectuarea acestor dezvăluiri personale creează empatie în ceilalți participanți, înainte de a auzi răspunsul la întrebare.

4. Pregătește-te pentru interdependență mai mare

Deși atelierele și exercițiile pot ajuta la inițierea conexiunilor de înaltă calitate, ele nu vor rezolva singurătatea pe termen lung. Pe măsură ce ne întoarcem la birou cu normă întreagă sau adoptăm modele hibride de lucru de acasă, multe dintre sfaturile cu privire la pregătirea echipelor încă se aplică:

 

Acești pași vor promova o bază solidă pentru eficiența echipei. Cu toate acestea, pentru relații în interiorul echipei mai profunde, pot fi necesare modificări structurale suplimentare.

5. Consolidează asumarea riscurilor în relație

Mai rămâne un element de reproiectat: sistemul de management al performanței. Companiile trebuie să crească beneficiile, dar și să reducă riscurile asociate cu comunicarea cu colegii. Microsoft a descoperit că acele companii care oferă bonusuri și promoții pentru activități interne de consolidare a relațiilor aveau și angajați cu niveluri mai ridicate de satisfacție și fericire la locul de muncă.

Aceste tipuri de recompense extrinseci sunt cruciale pentru a consolida importanța și legitimitatea unor astfel de eforturi în ochii angajaților.

Foto: „20120601_govhack_day1_35” by Gavin Tapp, Flickr, CC BY 2.0

Exit mobile version