Site icon Editia de Dimineata

STUDIU. Ce fac românii pe INTERNET?

Nu, nu râdeți, pentru întrebarea asta s-a făcut un studiu, și nu de către cercetătorii britanici. Așadar ce fac românii pe INTERNET?

Pe scurt, treaba e cam așa

Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre comportamentul românilor în mediul online și a aflat care sunt principalele activități ale oamenilor atunci când stau pe Internet, într-o săptămână obișnuită.

Astfel, accesarea rețelelor de social media este activitatea cea mai frecventată de români atunci când stau pe Internet, cu 83% dintre respondenți cu această opțiune.

Schimbul de e-mailuri este pe locul 2 în topul activităților românilor în mediul online, 73% din totalul eșantionului menționând această variantă.

Peste jumătate dintre români (55%) citesc publicații de știri atunci când petrec timp în mediul online.

43% dintre români afirmă că au făcut cumpărături online în ultima săptămână.

Dar să vedem și câteva detalii, dincolo de primele cifre. Ce fac românii pe INTERNET?

Rețelele de socializare se află, de departe, în topul preferințelor respondenților atunci când se gândesc la activitățile pe care le desfășoară în mediul online (83%). Procentele celor care afirmă că petrec timp pe social media într-o săptămână obișnuită sunt ridicate pentru toate segmentele analizate: de la tinerii profesioniști (89%) până la seniorii pensionari (82%).

Conform datelor Reveal Marketing Research, publicațiile de știri (site-uri, reviste, ziare) sunt și ele preferate de pensionari într-o proporție de 76%. Alături de maturii fără partener într-o proporție de 60%.

Internetul ne poate răspunde la orice întrebare la doar un click distanță, iar mediul online este acum un canal important de informare. Deci, este de înțeles de ce românii declară că au această activitate în mod constant.

Verificarea și trimiterea e-mailurilor este o altă activitate frecventă de-a lungul unei săptămâni, având 83% dintre tinerii profesioniști cu această opțiune.

Lucrul de acasă sau învățatul sunt activități desfășurate pe internet de către 26% dintre români.

Divertisment și timp liber

Activitățile de relaxare și de divertisment sunt alte opțiuni menționate de către respondenți. Tinerii, urmați de familiile moderne, ascultă muzică atunci când utilizează Internetul. 69% dintre mileniali și 61% dintre tinerii profesioniști au afirmat că ascultă muzică pe Internet. Iar 59% dintre familiile moderne au aceeași activitate într-o săptămână.

Deși comparativ cu primele segmente, seniorii pensionari înregistrează un procent mai scăzut când vine vorba de a asculta muzică atunci când stau pe Internet, observăm totuși, că 4 din 10 pensionari fac acest lucru. Vedem o deschidere a pensionarilor spre mediul online.

Vizionarea filmelor, a programelor TV sau a canalelor de streaming video se numără printre activitățile recurente ale românilor pe Internet.

Milenialii și tinerii profesioniști afirmă în cea mai mare măsură că desfășoară această activitate (61%, respectiv 73%). Familiile tradiționale înregistrează un procent mai redus la acest capitol – 39%.

Având în vedere contextul COVID-19 observăm că mai mult de jumătate dintre mileniali fac apeluri video sau vocale pe Internet. Relațiile sociale sunt importante, mai ales în această perioadă. Astfel încât Internetul le permite să țină legătură cu cei apropiați.

Dezvoltare personală și hobby-uri

Peste o treime dintre mileniali participă la cursuri online plătite sau gratuite. Aceștia par să fie cei mai preocupați de dezvoltarea personală prin intermediul platformelor digitale, comparativ cu restul segmentelor care au optat în foarte mică măsură pentru această opțiune de răspuns.

Doar 11% dintre familiile moderne și 5% dintre familiile tradiționale folosesc internetul pentru diverse cursuri.

Tranzacții online

Aproape jumătate dintre repondenți (45%) realizează plata facturilor sau a altor cheltuieli pe Internet. Este interesant faptul că mai mult de jumătate dintre seniorii pensionari (54%) au optat pentru plățile online, întrebați care au fost activitățile desfășurate online în ultima săptămână.

Deși încă nu a început perioada reducerilor cu ocazia Black Friday, 43% dintre români afirmă că au făcut cumpărături online în ultima săptămână.

Foto: John Schnobrich/Unsplash

INTERNET. Care sunt cele mai frecvente greșeli?

 

 

 

Exit mobile version