Site icon Editia de Dimineata

Cine reciclează în România?

Inventăm tot felul de concepte „cool”, facem campanii cu nume ciudate, pentru care trebuie să suni vreun absolvent de SNSPA să-ți traducă ce înseamnă, dar când e vorba de reciclare…greul cade tot pe garda veche. Așadar: cine reciclează în România?

Reveal Marketing Research a realizat un studiu reprezentativ la nivel național urban, pentru a descoperi care sunt comportamentele românilor față de reciclare și colectare selectivă.

Pe scurt, rezumatul ar fi următorul:

• Seniorii pensionari (84%) și familiile moderne (76%) declară că selectează deșeurile în cea mai mare măsură.
• Milenialii (61%), comparativ cu segmentul persoanelor în vârstă, reciclează cel mai puțin.
• Tinerii profesioniști (88%) sunt de părere că brandurile au un rol important în educarea și încurajarea populației în direcția colectării selective.
• Doar 4% dintre români consideră că reciclarea e un proces anevoios.

Românii se arată dornici să recicleze (74%), după cum arată un studiu derulat recent de către Reveal Marketing Research.

Multora le lipsesc, însă, mijloace adecvate pentru a face asta (35%). Pretențiile românilor din partea brandurilor încep și ele să crească, 43% nu se mulțumesc doar cu promisiuni și încurajări și își schimbă alegerea la nivel de produs, preferându-le pe cele din materiale reciclate.

Absența centrelor de depozitare sau a spațiilor speciale din apropierea locuinței reprezintă cel mai mare obstacol care îi împiedică pe români să colecteze selectiv deșeurile (24%).

Cine reciclează în România? Cine sunt românii care colectează selectiv?

Seniorii pensionari (84%) și familiile moderne (76%) declară că selectează deșeurile în cea mai mare măsură. Milenialii (61%), comparativ cu segmentul persoanelor în vârstă, reciclează cel mai puțin.

Cum?

Principala modalitate de colectare selectivă a românilor o reprezintă recipientele special amenajate oferite de primărie. Peste jumătate dintre respondenți optând pentru această opțiune. Seniorii pensionari (65%) apelează la aceste recipiente.

Se observă importanța spațiilor puse la dispoziție în interiorul centrelor comerciale (hypermarket, supermarket, magazine, mall), deoarece aproximativ o treime dintre respondenti preferă să selecteze deșeurile aici, mai ales milenialii (38%). În schimb, cea mai puțin utilizată metodă de către respondenți este colectarea în saci negri de la REBU, colectarea fiind inclusă în prețul de achiziție (10%).

Cine reciclează în România? De ce nu sortează românii deșeurile?

Cea mai mare barieră (24%): lipsa unui spațiu destinat special în proximitatea locuinței.
Alte obstacole: distanța față de centrele de colectare – 12% dintre respondenți nu locuiesc în proximitate Milenialii nu reciclează – 21%.
Doar 4% dintre români consideră că reciclarea e un proces anevoios.
Doar 1% dintre români nu cred în beneficiul reciclării.

Bătrâni vs tineri

„Procentul ridicat al pensionarilor care arată o grijă mai mare față de mediu se poate explica prin tendința lor de a reutiliza materialele folosite. Tocmai pentru a evita risipa. Aceștia sunt mult mai preocupați de conservarea resurselor și pun accent pe consumul cumpătat. Pe de o parte, acest comportament poate fi corelat cu veniturile reduse. De aceea, pensionarii doresc să își maximizeze fiecare resursă. Pe de altă parte, obișnuința de a păstra și a refolosi obiectele este o altă explicație. Pentru care pensionarii arată această grijă pentru colectarea selectivă.

Contradicția apare în cazul milenialilor și tinerilor profesioniști care, deși sunt cei care vor experimenta cel mai mult efectele încălzirii globale, nu sunt la fel de interesați de reciclare. Aceștia cad pradă percepției greșite că pericolul este unul îndepărtat. Astfel, se pot justifica rezultatele studiului din care reiese implicarea mai redusă a tinerilor, în comparație cu cea a vârstnicilor, în colectarea selectivă”, spune Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.

Foto: Pixabay.com

 

Exit mobile version