Site icon Editia de Dimineata

Cum a ajuns Iranul să scoată o clonă după Dacia Logan

Multă vreme Iranul a reprezentat un punct de atracție pentru producția de mașini realizată în Orientul Mijlociu. Peste 25 dintre producătorii auto mondiali au avut aici fabrici. În fel de fel de combinații și joint-venture-uri.

VW, Renault, Mercedes, Toyota produceau aici având ca parteneri uzine iraniene. Dealul era reciproc avantajos și lucrurile mergeau de minune.

Până când conflictul dintre Iran și Statele Unite a devenit unul greu de gestionat. Ambițiile nucleare ale țării gazdă, legăturile cu terorismul au făcut ca, treptat, producătorii occidentali de mașini să se retragă.

Ce erau să facă producătorii iranieni de mașini? Să închidă fabricile și să concedieze personalul? Nu. Au ales să intre în conflict cu foștii parteneri.

Au intrat în bussines pe cont propriu.

Clonă după Dacia Logan. Context internațional

Anul 2018 a marcat ieșirea de pe piața iraniană a celor de la  PSA Peugeot Citroen și Renault.

În 2019, IKCO (Khodro Company) a început producția modelului Peugeot 301 fără implicarea PSA. Acum,  SAIP, fostul partener al celor de la Renault și cel de-al doilea producător iranian de vehicule a anunțat că va continua drumul început alături de Renault…fără Renault.

Mai precis, SAIP a anunțat că va începe producția în masă a versiunii iraniene a Daciei Logan, vândută până atunci în regiuni sub numele de Renault L90, Renault Tondar 90 și Renault Pars Tondar.

Deja cei de la SAIP au anunțat că au identificat peste 85% dintre elementele și procedurile specifice începerii producției. Restul, probabil, va improviza. Și, posibil să reușească să importe piesele mai “sensibile”.

Clonă după Dacia Logan? Mașina nou creată nu este altceva decât fostul Logan, lansat în urmă cu 16 ani în România. Devenită ulterior Renault Pars Tondar, model similar fabricat în Iran.

Iranienii se bat cu cricul în piept că noul model se va afla la standarde mai ridicate decât cele făcute până atunci de Renault.  Nu există elemente să susțină acest lucru. Motorul este unul în patru cilindri de 1.6 litri și o cutie de viteză manuală în cinci trepte. Dezvoltă 105 CP și este Euro 4. Adică exact ce făcea prin 2008 Loganul 1.6 16v.

Vedeti mai jos imagini Renault Pars Tondar (a se citi Logan) ca să vă dați seama cam cum va arăta viitorul model.

Foto Carscoops

Cât costă noile modele Dacia? Cu cât s-au scumpit?

 

Exit mobile version