Site icon Editia de Dimineata

Datele din telefonul tău despre poziția geografică fac parte dintr-o industrie de miliarde de dolari

Companii despre care probabil nu ați auzit niciodată au acces la istoricul „locațiilor” de pe telefonul dvs. mobil. O piață estimată la 12 miliarde de dolari, industria datelor despre poziția geografică are mulți jucători: colectori, agregatori etc.

Markup a identificat 47 de companii care recoltează, vând sau comercializează date de localizare ale telefoanelor mobile. Deși nu este cuprinzătoare, lista începe să prezinte o imagine a jucătorilor interconectați care fac totul, de la furnizarea de cod dezvoltatoriilor de aplicații pentru a genera bani din datele utilizatorului până la oferirea de analize de la 1,9 miliarde de dispozitive. Șase companii au revendicat mai mult de un miliard de dispozitive în datele lor și cel puțin patru au afirmat că datele lor sunt „cele mai exacte” din industrie.

Nu există multă transparență în acest domeniu și există o rețea ascunsă de interacțiuni, foarte complexă, între aceste companii. Ele acționează pe baza faptului că publicul larg și oamenii de la Washington și din alte centre de reglementare nu sunt atenți la ceea ce fac.

În 2020, X-Mode, o companie care colectează date de localizare prin intermediul aplicațiilor, a strâns date din aplicațiile de rugăciune musulmană și le-a vândut contractanților militari. De asemenea, în 2020, Venntel, un furnizor de date de localizare, a vândut date de locație agențiilor federale, pentru imigrație.

Multe firme promit că partea de confidențialitate se află în centrul afacerilor lor și că vor avea grijă să nu vândă niciodată informații de urmărire despre o persoană. Dar cercetătorii care studiază datele de localizare anonimizate au arătat cât de înșelătoare poate fi această afirmație.

The Markup a întrebat purtătorii de cuvânt de la toate companiile din listă (vezi imaginea de mai sus) de unde obțin datele de locație. Companii precum Adsquare și Cuebiq au declarat că nu dezvăluie public din ce aplicații obțin date de localizare pentru a păstra un avantaj competitiv, dar au susținut că procesul lor de obținere a datelor de locație a fost transparent și cu consimțământul clar al utilizatorilor aplicației. Advan Research a declarat că firma cumpără de la agregatori date de locație, dar nu ar spune de la care dintre acestea.

Odată ce datele de localizare ale unei persoane au fost colectate dintr-o aplicație și au intrat pe piața de date de localizare, acestea pot fi vândute iar și iar, de la furnizorii de date către un agregator care revinde date din mai multe surse. Datele ar putea ajunge în mâinile unei firme de „informații de localizare”, care utilizează datele brute pentru a analiza traficul pietonal în zonele comerciale și demografia asociată cu vizitatorii săi.

Exit mobile version