Site icon Editia de Dimineata

De 30 de ani, HOSPICE schimbă soarta pacienților cu boli incurabile

În cel de al treizecilea an, campania prin intermediul căreia companiile pot direcționa până la 20% din impozitul pe venit/profit către cauza HOSPICE, este lansată de Amalia Enache. Aceasta devine ambasador HOSPICE

În unsprezece județe din țară nu există niciun furnizor specializat de îngrijiri paliative. Este o realitate pe care mii de pacienți din România trebuie să o accepte. Imaginea generală deficitară se completează cu lipsa paturilor destinate îngrijirii paliative: 17 județe nu au astfel de paturi.

Tododată, există doar nouă servicii de îngrijire paliativă la domiciliu la nivelul întregii țări, toate susținute doar de ONG-uri, iar cinci servicii aparțin Fundației HOSPICE Casa Speranței.

Subfinanțare, lipsuri, ignorare. Și, totuși, există SPERANȚĂ

Pentru un sfert din pacienții îngrijiți la domiciliu, Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) decontează doar 38% din costul real al serviciilor medicale, această cifră, în ciuda creșterilor constante, a rămas neschimbată din 2010. În privința pacienților îngijiți în unitățile cu paturi, CAS decontează pentru un sfert din pacienții internați sub 31% din costul real al serviciilor medicale. Ca și în cazul serviciilor de îngrijire la domiciliu, aceste costuri au rămas aceleași din 2010.

Pacienții cu boli oncologice din România se confruntă și cu implacabilul “nu se mai poate face nimic”, dar sunt 30 de ani de când HOSPICE Casa Speranței demonstrează zi de zi, prin servicii și prin intermediul oamenilor care oferă cu profesionalism aceste servicii, că se mai pot face lucruri. În cei 30 de ani, peste 45.000 de pacienți și peste 100.000 de aparținători au fost martori ai schimbărilor pe care îngrijirea paliativă poate să le aibă atunci când viața este zdruncinată din temelii de un diagnostic care atentează la fizic, la psihic, care aduce în continuare stigmatizare.

30 de ani!

În cei 30 de ani de existență, Fundația HOSPICE a avut alături numeroși sponsori, donatori individuali, parteneri, voluntari care au arătat, prin gestul lor, că speranța devine palpabilă, că alinarea poate fi adusă atunci când oameni de bine se adună cu scopul de a arăta prețuire pentru destinele încercate.

„Această cifră, mare și rotundă, înseamnă o istorie, înseamnă victorii înregistrate într-un sistem care, am văzut, nu e de partea pacienților cu boli incurabile. Înseamnă rezistență, iar rezistența a fost atinsă cu ajutorul oamenilor care au găsit mereu puterea de a ajuta, fie că vorbim de cei care au ajutat din puținul pe care l-au avut, fie că vorbim despre sponsori, despre antreprenori care au înțeles că faptele bune în numele speranței au un impact atât de mare încât nu au putut sta deoparte. Sunt 30 de ani în care s-au adunat mii de povești, mii de mâini întinse. Sunt ani în care, prin perseverență, din dorința de a arăta că se pot face lucruri pentru cei cu boli cronice, noi am schimbat legi, am schimbat mentalități. Vestea bună este că nu ne oprim aici, iar invitația pe care o lansez astăzi este ca cei care au resurse, să ne ajute să oferim DEMNITATE. ALINARE. SPERANȚĂ„, spune Mirela Nemțanu, director executiv HOSPICE Casa Speranței.

Companiile pot veni în sprijinul pacienților cu boli incurabile îngrijiți de fundația HOSPICE Casa Speranței prin facilitatea fiscală care le permite să direcționeze până la 20% din impozitul pe profit sau pe venit datorat statului, până la 31 decembrie. Fondurile strânse astfel asigură continuitate îngrijirii paliative gratuite de care tot mai mulți pacienți din România au nevoie.

Amalia Enache, noul ambasador HOSPICE Casa Speranței, lansează campania de 20%

Campania de 20% de anul acesta vine și cu o veste bună: Amalia Enache, prezentator știri PRO TV, devine ambasador HOSPICE Casa Speranței.

“Am fost alături de HOSPICE de fiecare dată când timpul mi-a permis. Sufletește, am fost mereu și dintotdeauna. Nu ai cum să nu rezonezi cu această cauză, inevitabil fiecare dintre noi am avut la un moment dat pe cineva cunoscut care a fost diagnostigat cu boala aceasta căreia încă ne vine greu să îi pronunțăm numele. În calitate de ambasador HOSPICE, îmi iau sarcina ca mesajele și necesitățile organizației, care de fapt sunt ale pacienților, să ajungă mai ușor acolo unde trebuie. Să le transmit, să atrag atenția asupra lor. Voi fi alături de cei care oferă SPERANȚĂ și sper din suflet să devin un vector important în destinele schimbate în bine”, menționează Amalia Enache.

Exit mobile version