Site icon Editia de Dimineata

Defecțiunea sistemelor Microsoft a afectat și zborurile de pe Aeroportul Otopeni

Problema globală a serviciilor Microsoft 365 au afectat și câteva zboruri de pe Aeroportul Otopeni. Toate aparțin companiei aeriene Wizz, însă niciuna dintre întârzieri nu depășește mai mult de oră. Între timp, Microsoft a anunțat că problema a fost rezolvată, însă că anumite efecte negative vor mai persista o perioadă.

Într-o intervenție la Radio România Actualități, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București, Teo Postelnicu, a spus că defecțiunea nu a afectat semnificativ zborurile de pe Otopeni, însă patru zboruri au înregistrat întârzieri ca urmare a sistemelor avariate.

Putem spune că a fost o afectare modică. Sunt doar patru zboruri cu întârzieri mici, respectiv un Wizz Air către Abu Dhabi cu o întârziere de aproape o oră, un alt Wizz Air către Bologna cu întârzieri de 45 de min, un alt Wizz către Memmingen cu o întârziere de 35 de minute și altul către Tenerife, aici este o întârziere de o oră și 10 minute”, a declarat Postelnicu.

Încă de joi noapte mai multe companii și aeroporturi au semnalat că serviciile Microsoft au picat, însă în cursul zilei de azi situația a devenit atât de răspândită încât aproape 1.400 de zboruri au fost anulate la nivel global. Peste 500 dintre acesteau au fost în SUA, 92 în Germania, 56 în India și 45 în Italia, conform BBC. Experții sunt de părere că defecțiunea este printre cele mai mari din istorie, iar pagubele se vor dovedi uriașe.

Nu doar aeroporturile au avut de suferit. Companii media, bănci și chiar serviciul public de sănătate din Marea Britanie, NHS, se numără printre celelalte victime ale defecțiunii tehnice a Microsoft. Sky News nu a putut transmite emisiuni live pe TV, mai mulți clienți ai unor bănci din Africa de Sud au raportat că nu pot folosi plata cu cardurile emise, iar NHS a declarat că au afectate sistemele de programare a pacienților, precum și fișele lor medicale.

Microsoft a declarat că problema a fost rezolvată, însă utilizatorii se vor mai lovi de câteva neplăceri până ce toate erorile sunt îndreptate.

Cauza principală a fost remediată, însă impactul rezidual continuă să afecteze unele aplicații și servicii Microsoft 365. Efectuăm măsuri de atenuare suplimentare pentru a remedia problemele”, a spus Microsoft într-o postare pe X.

BBC transmite că mai multe dintre companiile afectate în această dimineață raportează că sistemele încep să-și revină la normal.

Exit mobile version