Site icon Editia de Dimineata

După Toyota, și Mazda pleacă DE TOT din Rusia

Mazda ia în considerare o ieșire permanentă din Rusia, după ce invazia acesteia în Ucraina a pus capăt producției constructorului auto japonez în această țară, scrie Japan Times.

Compania a declarat că retragerea sa este în curs de discuție, deoarece nu vede nicio cale de repornire a producției în Rusia.

Constructorul auto cu sediul la Hiroshima producea mașini pentru piața rusă în orașul Vladivostok din estul țării începând din 2012.

Akira Machida, un purtător de cuvânt al Mazda, a declarat că firma a început discuțiile cu partenerul său din Rusia, Sollers, și cu alte părți interesate de acolo. Aceasta a vândut aproximativ 30.000 de mașini în această țară în 2021 și nu a luat încă o decizie cu privire la viitorul angajaților săi locali, a spus Machida.

Toyota

Vestea urmează anunțului făcut săptămâna trecută de alt producător auto japonez, Toyota, care a anunțat că va înceta definitiv producția de vehicule în Rusia, deoarece nu vede nicio modalitate de a reporni operațiunile.

Toyota a suspendat operațiunile la uzina sa din Sankt Petersburg în luna martie, alături de colegii săi, inclusiv Nissan și Honda. La momentul respectiv, Toyota și-a păstrat forța de muncă și a menținut instalația pregătită pentru a reporni producția dacă circumstanțele ar permite acest lucru.

„După șase luni, nu am reușit să reluăm activitățile normale și nu vedem niciun indiciu că vom putea reporni în viitor”, a declarat compania într-un comunicat.

Toyota se va retrage complet din producție și nu are niciun plan de vânzare a activității, a declarat sâmbătă, purtătorul de cuvânt Hideaki Homma. Vânzările de mașini noi vor înceta, de asemenea, fără importuri în Rusia. Situația angajaților va fi decisă ulterior, a adăugat el.

Piața în derivă

Piața auto din Rusia s-a prăbușit în urma invaziei lui Vladimir Putin în Ucraina, livrările scăzând cu peste 80% în lunile mai și iunie. Avtovaz PJSC, pe care entitățile de stat au preluat-o de la Renault SA, și-a crescut cota de vânzări în ultimele luni, alături de companiile chineze care au umplut golul lăsat de mărcile occidentale și japoneze.

Exit mobile version