Editia de Dimineata

Contează mai mult modul în care faceți duș decât frecvența lui

Momentul „potrivit” pentru a face un duș este o dezbatere veche. Deși experții în somn spun că există unele dovezi că o baie nocturnă la temperatura potrivită v-ar putea ajuta dacă vă luptați să adormiți și un duș de dimineață poate fi benefic pentru trezire, dermatologii spun că sănătatea și igiena pielii depind mult mai mult de modul în care faci duș decât de cât de des faci.

Efectul relaxant poate încuraja oamenii să facă dușuri sau băi mai lungi, ceea ce poate deshidrata pielea. Dermatologii recomandă dușuri mai scurte, de cel mult zece minute, folosind apă calduță sau la temperatura camerei sau chiar rece.

Temperatura și sincronizarea sunt, de asemenea, factori importanți de luat în considerare dacă veți crede că un duș de noapte vă va ajuta să dormiți. Pentru cele mai bune rezultate, se recomandă un duș cald cu o oră – două înainte de culcare. Acest lucru vă va încălzi mâinile, picioarele și capul, determinând căldura să se disipeze din mai multe părți centrale ale corpului, cum ar fi pieptul sau zona abdominală și contribuind la scăderea temperaturii corpului. Deoarece corpul începe să se răcească în mod natural pe măsură ce se apropie de culcare, acest lucru vă poate ajuta să adormiți.

Dușul la temperaturi extreme chiar înainte de culcare ar putea fi o problemă. Temperatura respectivă vă poate afecta negativ somnul, deoarece temperatura corpului va fi foarte diferită de cea inițială.

Prosopul nu este obligatoriu

Pentru sănătatea și igiena pielii, când și cât de des faceți duș ar trebui să depindă de tipul de piele și de activitate. Dacă aveți pielea mai uscată sau nu faceți multe activități care pot duce la transpirații sau expuneri la murdărie, alți iritanți sau germeni, puteți face duș mai rar. Pentru cei cu afecțiuni precum eczeme, chiar și dușul o dată pe zi ar putea fi prea mult.

Axilele, zona inghinală și cea posterioară și picioarele sunt părți ale corpului care emit mirosuri rele și ar trebui insistat pe ele la duș.

Spălarea părului poate fi mai rară și depinde de stilul de viață al fiecărei persoane. Dacă părul tău este fragil, are o textură mai groasă sau observi vârfurile despicate, acestea pot fi semne că te speli prea des. În schimb, spălarea insuficientă a părului poate duce la un aspect gras, precum și la o acumulare mai mare pe scalp a mătreții.

Dermatologii avertizează împotriva spălării prea puternice sau a exfolierii excesive la duș. Luați în considerare să vă săpuniți doar cu mâinile sau, dacă doriți să folosiți un aplicator, încercați un puf moale de duș sau o cârpă de spălat din bumbac. Unele produse și instrumente exfoliante pot fi foarte iritante pentru piele. Deși pot exista beneficii cosmetice pentru îndepărtarea celulelor moarte ale pielii cu exfolianți manuali sau chimici, pielea dvs. se va exfolia în mod natural.

Odată ce ieșiți din duș, nu vă frecați cu propospul, ci lăsați-vă uscați natural. Se recomandă hidratarea imediată. Deși există multe tipuri de creme hidratante – inclusiv unguente, creme și loțiuni – se recomandă utilizarea unei creme hidratante fără parfum, care poate bloca mai multă umiditate decât loțiunile mai ușoare, care au un conținut mai mare de apă.

Exit mobile version