Site icon Editia de Dimineata

În Olanda și Franța unele magazine au introdus casele de marcat lente. Care este scopul lor

În peste 200 de magazine din Olanda și în alte 150 din Franța funcționează case de marcat lente, destinate doar celor care vor să poarte o conversație, despre orice, cu personalul de la casierie.

Nu există limită de timp, nu sunt costuri suplimentare, iar casierii au o pregătire specială.

Totul a plecat de la nevoia celor singuri, seniori în mod special, dar nici pe departe doar a lor, de interacțiune umană. Succesul și binele pe care le aduc aceste servicii sunt chintesență de umanitate.

O dată cu atâtea cumpărături online sau prin intermediul tarabelor ad-hoc, arta cumpărăturilor a pierdut o mare parte din atractivitate. Shopping-ul a devenit atât de impersonal, că omul nu mai are prea multe șanse de a interacționa cu alții. Shopping-ul nu mai este o artă, ci mai degrabă un proces mecanic.

Piețele în aer liber, în care shopping-ul era nu doar o interacțiune financiară, ci și una socială, sunt din ce în ce mai puține. Acum, cei mai mulți ne grăbim să intrăm undeva, cumpărăm mecanic, ieșim rapid, fără să ne mai pese de interacțiunea umană. Ei bine, pentru unele persoane, acest lucru contează. Lipsa interacțiunii umane, izolarea, singurătatea, îmbolnăvesc.

Jumbo, lanțul de supermarketuri olandez, a introdus recent casieriile lente, când a constatat că unele persoane vor să facă și conversație în timp ce își plătesc mărfurile achiziționate. Tușa personală suplimentară ajută numeroase persoane, în special pe cele în vârstă, să facă față singurătății. Jumbo intenționează să instaleze așa-numitele Kelskassas în 200 de magazine.

Carrefour, din Franța, urmează aceeași cale, cu casierii speciale pentru persoanele care vor să socializeze. Dar și alți comercianți francezi, precum Système U și Auchan, se gândesc să se doteze cu propriile casierii lente.

 

Exit mobile version