Site icon Editia de Dimineata

India: femei musulmane puse „la vânzare” pe o aplicație

Zeci de femei musulmane din India au descoperit că au fost scoase la vânzare online. Hana Khan, pilot comercial, a spus că a fost alertată când un prieten i-a trimis un tweet. Tweet-ul a dus-o la „Sulli Deals”, o aplicație și un site care făcuse publice fotografii ale femeilor și le crease profiluri, descriind femeile drept „oferte ale zilei”.

Pagina de destinație a aplicației avea o fotografie a unei femei necunoscute. În următoarele două pagini, Khan a văzut fotografii ale prietenilor ei. Pe următoarea pagină s-a văzut pe ea însăși.

Aplicația pretindea că le oferă utilizatorilor șansa de a cumpăra o „Sulli”, un termen de argou folosit de hindușii de dreapta pentru femeile musulmane. Nu a existat nicio licitație reală de niciun fel; scopul aplicației a fost doar degradarea și umilirea.

GitHub, platforma care a găzduit aplicația open source, a închis-o rapid în urma reclamațiilor, dar experiența a rănit emoțional femeile vizate. Cele care au apărut în aplicație au fost toate musulmane cunoscute, inclusiv jurnaliste, activiste, artiste sau cercetătoare. Unele dintre ele și-au șters de atunci conturile de socializare și multe au spus că se tem de hărțuire în continuare.

Cetățeni proeminenți, activiști și lideri s-au pronunțat împotriva hărțuirii. Poliția a declarat că a deschis o anchetă, dar a refuzat să spună cine ar putea fi în spatele aplicației. Oamenii care au realizat aplicația au folosit identități false, dar Hasiba Amin, coordonatorul rețelelor sociale pentru partidul de opoziție din Congres, a dat vina pe mai multe conturi care atacă în mod regulat musulmanii, în special femeile musulmane și susțin că susțin politica de dreapta.

Exit mobile version