Site icon Editia de Dimineata

În ciuda pandemiei, industria de media și divertisment din România va crește: 2,6 miliarde de euro în 2021

Industria de media și divertisment din România ar urma să crească în acest an cu 8,09% comparativ cu 2020, la o valoare de 2,62 miliarde euro, peste nivelul pre-pandemie (2,53 miliarde euro în 2019), conform celei de-a 22-a ediții a raportului „PwC Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025” (GEMO). Raportul estimează, de asemenea, că industria de profil din România va continua să crească până în 2025, cu o rată medie anuală de 7,68%.

Raportat la nivel de regiune, România a înregistrat anul trecut cea mai mică scădere a industriei de media și divertisment dintre țările din Europa Centrală și de Est incluse în raport. Spre exemplu, Ungaria a înregistrat o scădere de 6,03%, Polonia de 5,92% și Cehia de 4,94%.

Piața de servicii ”Over-the-top” OTT (ex. Netflix sau HBO Go) din România a înregistrat anul trecut cea mai mare creștere pe piața media și de divertisment, de 27,16%, la 29 milioane euro și va continua să crească și în acest an cu o rată estimată de 22,43%, până la 36 milioane euro.

A doua cea mai mare creștere la nivelul pieței a fost înregistrată de segmentul de jocuri video și e-sports (sporturi electronice), de 17,08%, până la 154 milioane euro. Pentru acest an, se estimează un avans de 18,94%, până la 184 milioane euro.

Restricțiile determinate de pandemie au avut un efect pozitiv pentru vânzările de carte, care au crescut cu 3,63% în 2020, până la valoarea de 67 milioane euro. Pentru acest an este previzionată însă o stagnare.

Cele mai afectate segmente au fost:

industria

După o creștere în 2019, segmentul radio, muzică și podcast a scăzut cu 21,41%, anul trecut, dar va reveni pe creștere în 2021 și va ajunge la 27 milioane euro.

La nivel global, veniturile industriei de media și divertisment vor crește cu 6,5% în 2021, după o scădere de 3,8% în 2020.

Exit mobile version