În urmă cu două săptămâni, la Centrul Multifuncțional Bastion a fost deschis un atelier pe tema Constantin Brâncuși. Mai exact, arhitectul Florin Cobuz a reprodus jumătate din „Sărutul” sculptorului cu ajutorul unui robot, iar cealaltă jumătate a fost creată de vizitatorii expoziției.
Atelierul de la Centrul Multifuncțional Bastion a fost deschis pe 30 septembrie, odată cu expoziția „Brâncuși: surse românești și perspective universale” de la Muzeul Național de Artă Timișoara.
De atunci, spațiul de la Bastion i-a primit în fiecare zi, timp de câteva ore, pe cei interesați de a-și manifesta creativitatea. Aceștia au fost ghidați de-a lungul procesului de arhitectul Florin Cobuz, cel care a realizat și primul bust din cadrul lucrării.
„Eu, împreună cu Silviu Constantin, am decis să invităm oamenii să își exprime creativitatea într-o galerie de artă. De obicei, într-o galerie doar te duci să te uiți. În galeria noastră puteai să vii să contribui într-o structură colaborativă.
Am ales «Sărutul» lui Brâncuși și datorită dualității dintre cele două busturi. Unul, pe care l-am făcut în atelier, cu ajutorul unui robot, iar celălalt, făcut integral de public, din mai mult de 2.000 de bețe. Pe o mare parte dintre ele le-au personalizat vizitatorii exact așa cum au putut.
Nu am impus niciun fel de limite, creativitatea a putut să și-o exprime fiecare în felul lui. Asta cred că este cel mai important pentru demersul nostru: oamenii să realizeze că și ei pot să realizeze artă atât timp cât pun mâna și chiar o fac”, a declarat arhitectul Florin Corbuz, citat de Tion.
„De ce am ales chiar sculptura aceasta? Pentru că este considerată prima operă modernă de sculptură a secolului XX. A fost prima variantă pe care, mai apoi, Brâncuși a replicat-o. Cumva, Brâncuși din trecut dă mâna cu Brâncuși din prezent, care suntem noi, oamenii”, a adăugat și Silviu Constantin.