Site icon Editia de Dimineata

JAPONIA. Poți închiria un om care să nu facă nimic

Shoji Morimoto, 38, known as Japan's "do nothing guy," waits for his client at a subway station outside of Tokyo. (Photo by Michelle Ye Hee Lee for The Washington Post)

Înainte de a se muta din Tokyo pentru noul ei loc de muncă, Akari Shirai a vrut să mănânce la restaurantul preferat, pe care îl vizita cu soțul ei de atunci. A existat o problemă: ea nu a vrut să fie inundată de gânduri despre divorțul ei mergând singură, dar nici nu avea chef să invite un prieten și să explice situația. Așa că l-a închiriat  pe „tipul care nu face nimic”.

Prânzul lor aproape tăcut a durat aproximativ 45 de minute. Shirai a comandat felul ei de mâncare preferat și a pus întrebări intermitent. Ea a împărtășit amintiri din căsătoria ei și i-a arătat o fotografie de la nuntă. Bărbatul a dat din cap și a dat răspunsuri scurte, dar nu a inițiat niciodată conversația. Era exact ceea ce și-a dorit Shirai.

De ani de zile, în Japonia și Coreea de Sud există o industrie care închiriază străini pentru a juca drept prieteni, membri ai familiei sau alți cunoscuți, ca o modalitate de a salva situația la evenimentele sociale la care sunt așteptate persoane în plus.

Shoji Morimoto, în vârstă de 38 de ani, și-a construit propriul cult și model de afaceri, eliberându-și clienții de așteptările sociale ale normelor știute sau nerostite ale societății japoneze.

 

Morimoto percepe 10.000 de yeni (aproximativ 85 de dolari) pe sesiune și este angajat cel mai frecvent pentru a însoți oamenii care se află într-un moment de cotitură în viață, care doresc să rescrie amintiri traumatizante sau să experimenteze un moment vulnerabil pe care se simt inconfortabil să-l împărtășească cu prietenii sau familia.

Morimoto constată adesea că clienții săi nu vor să împovăreze oamenii de care le pasă cu nevoile lor.

Morimoto, care a crescut în Kansai, o regiune de sud a Japoniei, a intrat în acest rol după ce i s-a spus la slujbe anterioare că nu face suficient și nu are suficientă inițiativă pentru a reuși. Acum a îndeplinit aproximativ 4.000 de angajamente și are unul până la doi clienți pe zi. Face suficient pentru a contribui la menținerea unei gospodării și la creșterea unui fiu.

Foto: Michelle Ye Hee Lee / The Washington Post

Exit mobile version