Site icon Editia de Dimineata

Julius Meinl renunță la logo ce reprezintă capul unui otoman cu fes

Celebra companie furnizoare de cafea şi ceai premium renunță la logo-ul ce reprezentând capul unui tânăr otoman cu un fes din pânză roşie.

Julius Meinl anunță că logo era acuzat de mulţi ani că vehiculează stereotipuri rasiste.

Acest simbol nu mai este în spiritul timpului”, a justificat Herbert Vlasaty, co-director al Julius Meinl am Graben, potrivit agerpres.ro.

Noua identitate a mărcii se sprijină de acum doar pe fes, în condiţiile în care acest logo a evoluat de-a lungul anilor.

În 1920, când a fost creat, el era reprezentat împreună cu o ceaşcă de cafea, o aluzie la faptul că boabele de cafea au ajuns la Viena prin intermediul cotropitorilor turci.

Compania a fost furnizor al Curţii imperiale a Habsburgilor.

Această afacere de familie este prezentă în 70 de ţări şi are o mie de angajaţi.

O altă campanie împotriva companiei a fost în 2007 când a fost acuzată marca de faptul că perpetuează imaginea de supunere a servitorilor de produse exotice, cum existau cândva la curtea imperială. Grupul a respins aceste acuzaţii, invocând o „interpretare greşită”.

sursa foto: juliusmeinl.com

Exit mobile version