Site icon Editia de Dimineata

Logo-ul unui brand vechi de 130 de ani se schimbă din motive rasiale

El Paso, Texas / USA: Circa November 2019 Aunt Jemima Pancake mix. Complete. Just add water.; Shutterstock ID 1559367491; Purchase Order: ccg

Grupul PepsiCo anunță că se vor schimba imaginea și numele brandului pentru mixul de clătite şi sirop Aunt Jemima, renunţând la o mascotă criticată din motive rasiale.

Logo-ul are o istorie de peste 130 de ani care înfăţişează o femeie afro-americană care poartă numele unui personaj din spectacolele de varietăţi din secolul 19. Imaginea ofensatoare îşi are rădăcinile într-un stereotip al negresei prietenoase care lucrează ca servitoare sau dădacă pentru o familie de albi, arată news.ro.

O altă analiză se va produce și la compania Mars pentru orez ambalat Uncle Ben’s. Brand care înfăţişează un afro-american cu părul alb numit după un cultivator de orez din Texas.

Recunoaştem că originea Aunt Jemima se bazează pe un stereotip rasial. În timp ce lucrăm pentru a face progrese către egalitatea rasială prim câteva iniţiative, trebuie să analizăm cu atenţie portofoliul de branduri pentru a ne asigura că reflectă valorile noastre şi că răspunde aşteptărilor consumatorilor”, a declarat Kristin Kroepfl, vicepreşedintă şi director de marketing la Quaker Foods North America, parte a grupului PepsiCo.

Compania Mars a anunţat că ”are responsabilitatea de a lua poziţie pentru a contribui la oprirea părtinirilor rasiale şi injustiţiilor” şi că ”una dintre modalităţi este prin evoluţia brandului Uncle Ben’s, inclusiv prin identitatea vizuală a brandului”.

Aceste schimbări se produc pe fondul protestelor anti-rasiale extinse din Statele Unite declanşate în urma morţii afro-americanului George Floyd în custodia poliţiei din Minneapolis și au fost discutate și pe rețelele de socializare.

sursa foto: news.ro

Exit mobile version