Site icon Editia de Dimineata

Magazinele, goale și pline. De frica coronavirusului, românii și-au făcut provizii pentru ani de zile

De câteva zile, în România s-a instalat o panică generală. Stocul de măști chirurgicale, potrivite pentru protejarea împotriva coronavirusului a fost golit în câteva ore, iar rafturile magazinelor arată acum ca după război. Oamenii se înghesuie să își facă provizii ca în prag de sărbători, numai că acum preferințele sunt altele, românii optând în general pentru produse neperisabile, cum ar fi conservele, făina sau dezinfectanți, anunță Digi24. 

Acest fenomen a atras atenția specialiștilor care arată  că „amplitudinea fenomenului social şi economic este mai mare decât problema de sănătate publică”, este de părere Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, conform Digi24. 

E interesant. Aici vorbim de două lucruri: de o problemă de sănătate publică şi de un fenomen social şi economic. Se pare că, în momentul de faţă, amplitudinea fenomenului social şi economic este mai mare decât problema de sănătate publică, cu atât mai mult cu cât nu avem infecţie cu coronavirus în ţară în acest moment.

Oamenii urmeaza un mimetism pe care îl cunoaştem şi din alte perioade. Ieri şi alaltăieri au apărut imagini filmate în Italia, unde a fost instituită carantina, cu magazine goale, şi în mod aproape firesc, şi concetăţenii noştri procedeaza în mod similar – au golit magazine, fără să avem o astfel de problemă. O ameninţare a unei carantine generează astfel de comportamente. Chiar dacă discutăm de o perioadă de carantină, la domiciliu sau într-un loc special, trebuie găsită o soluţie pentru ca aceşti oameni să fie aprovizionaţi”, a spus Alexandru Rafila.

Întâlnire importantă între Ministrul Sănătății și lanțurile marilor magazine

Ministrul Sănătății, Victor Costache, s-a întâlnit cu principalii retaileri alimentari și non-alimentari din România pentru a le aduce la cunoștință acestora care sunt pricipalele măsuri de sănătate publică impuse de Guvern în aceste situații.

Totodată, oficialii Asociației Marilor Rețele Comericale din România au căzut de comun acord cu reprezentanții Guvernului pentru a pune la punct un canal de transmitere a informațiilor venite din partea Ministerului Sănătății, pentru consumatori.

Printre măsurile discutate în cadrul întâlnirii s-au evidențiat și aducerea la cunoștință a angajaților să evite călătoriile în zonele în care există suspiciuni cu privire la evoluția virusului COVID-19. Mai mult decât atât, dacă există dubii în acest sens se impune apelarea serviciului de urgență 112, pentru direcționarea către centrele medicale de diagnosticare, mai anunță Digi24.

Totodată, în zilele următoare, marile lanțuri comerciale vor lua o serie de măsuri pentru a evita aglomerarea din magazine. În vederea realizării acestui obiectiv, reprezentații magazinelor reamintesc consumatorilor că există și posibilitatea achiziționării de alimente sau alte produse non-alimentare și online.

Sursă Cover Foto: g4media.ro, realitatea.net, adevărul.ro, b1.ro

Exit mobile version