Site icon Editia de Dimineata

Meta nu va mai plăti creatorii de news din Statele Unite

A woman checks the Facebook Inc. site on her smartphone whilst standing against an illuminated wall bearing the Facebook Inc. logo in this arranged photograph in London, U.K., on Wednesday, Dec. 23, 2015. Facebook Inc.s WhatsApp messaging service, with more than 100 million local users, is the most-used app in Brazil, according to an Ibope poll published on Dec. 15. Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty Images

Gigantul tehnologic Meta a început să își informeze partenerii săi de știri că societatea nu va mai plăti editorii pentru conținutul difuzat în News Tab-ul Facebook din SUA.

Potrivit Axios, pe măsură ce compania avansează cu schimbări radicale în experiența Facebook, știrile au devenit mai puțin prioritare, scrie Business Standard.

Vicepreședintele Meta pentru parteneriate media, Campbell Brown, le-a spus angajaților că firma își mută resursele de la produsele de știri pentru a susține inițiative mai creative.

Facebook a intermediat o serie de acorduri pe trei ani cu editorii în 2019. La acea vreme, compania își intensifica investițiile în știri și a angajat jurnaliști pentru a ajuta la direcționarea traficului editorilor către noua sa pagină pentru știri.

Acordurile au avut o valoare de aproximativ 105 milioane de dolari în SUA. În plus, compania a cheltuit aproximativ 90 de milioane de dolari pe videoclipuri de știri pentru pagina video a companiei numită „Watch”.

„S-au schimbat multe de când am semnat înțelegeri în urmă cu trei ani pentru a testa aducerea unor link-uri suplimentare de știri pe Facebook News în SUA. Cei mai mulți oameni nu vin pe Facebook pentru știri, iar ca afacere nu are sens să investim excesiv în domenii care nu se aliniază cu preferințele utilizatorilor”, a declarat un purtător de cuvânt al Facebook.

Companiile de știri ar putea în continuare să publice conținut pe platforma Facebook după bunul plac.

Exit mobile version