Site icon Editia de Dimineata

Modelul de muncă hibrid pune la încercare abilitățile interpersonale ale liderilor de echipă din IT

munca_birou_calculator_administrativ_mouse_telefon_69138200

În contextul în care cea mai mare amploare a fenomenului telemuncii este vizibilă în domeniul tehnologiei & IT, Equatorial, companie care susține dezvoltarea abilităților soft prin programe de leadership dedicate și adaptate conform nevoilor specifice din domeniul IT&C, a demarat un studiu reprezentativ în rândul team leader-ilor din România, în parteneriat cu Reveal Marketing Research pe teme legate de atitudini în raport cu locul de muncă.

Cercetarea desfășurată în perioada martie-aprilie 2022 în rândul a 317 respondenți evidențiază că:

Provocările neprevăzute care au fost aduse de telemuncă au obligat liderii de echipă să adopte un nou stil de conducere.

Noul context creat de modelul de lucru de acasă a reprezentat o provocare pentru 72% dintre team leaderi, 67% dintre aceștia menționând că au fost nevoiți să dezvolte noi abilități pentru a menține un nivel optim de implicare și productivitate în cadrul echipei.

Printre cele mai mari provocări menționate de team leaderi în activitatea lor zilnică se numără adaptarea skill-urilor pentru telemuncă (68%) și lipsa interacțiunii zilnice cu echipa (55%).

Întrucât trecerea la telemuncă a presupus o schimbare rapidă a modului de lucru, liderii de echipă au avut nevoie de mai mult timp și au depus un efort suplimentar pentru a lua decizii potrivite și eficiente. Astfel, o treime dintre aceștia consideră găsirea de soluții la problemele echipei un aspect dificil al activității lor din prezent.

Modul de organizare a muncii în stil hibrid începe să devină un standard pentru companii. Astfel, team leaderii sunt principalii actori care trebuie să ajute companiile pe de o parte, iar angajații pe de altă parte, să ajungă la un numitor comun în ceea ce privește modelul optim de lucru. 3 din 10 team leaderi consideră aspecte dificile la locul de muncă motivația și moralul angajaților, astfel că aceștia sunt puși într-o poziție dificilă de a găsi soluții pentru a repune în mișcare mecanismul lucratului de la birou, fără a înregistra scăderi ale productivității la nivelul echipei.

Paradigma muncii hibrid a subliniat importanța dezvoltării de soft skills de către team leaderi pentru a face față schimbărilor constante de la locul de muncă

Pentru 76% dintre team leaderi, provocările de ordin uman ce țin de  interacțiunea cu oamenii se dovedesc a fi mai greu de gestionat decât cele de ordin tehnic.

În acest context, team leaderii consideră în proporție de 97% că abilitatea de a empatiza și comunica eficient cu membrii echipei joacă un rol fundamental în activitatea lor de zi cu zi, în special pentru că 56% dintre lideri au identificat o creștere a dificultăților de comunicare.

Exit mobile version