Site icon Editia de Dimineata

Te întinzi la vorbă cu casiera la supermarket? Un experiment din Olanda încurajează acest lucru!

Woman next to cash register talking with sales clerk

Un lanț olandez de supermarketuri va introduce 200 de „case de marcat pentru vorbit” pentru clienții care nu se grăbesc și doresc să stea de vorbă în timpul scanării și plății produselor.

Inițiativa anunțată de Jumbo este menită să combată singurătatea, în special în populația vârstnică a țării. Potrivit unei organizații guvernamentale, 26% dintre olandezii cu vârsta de peste 15 ani se simt cel puțin moderat singuri. Această proporție crește la 33% în rândul celor peste 75 de ani.

Jumbo a testat aceste case de marcat (Kletskassa) în 2019 și a primit reacții pozitive de la clienți. Decizia vine ca parte a programului „One Against Loneliness”, sponsorizat de guvern, care, printre altele, a stabilit o linie telefonică non-stop pentru cei singuri.

Jumbo a mai spus că va lua în considerare cu atenție domeniile în care singurătatea este o problemă majoră atunci când va alege unde să deschidă cele 200 de Kletskassa în sucursalele din Olanda și Belgia. Vor fi înființate, de asemenea, „colțuri de vorbit confortabile”, unde clienții pot bea o ceașcă de cafea și avea o conversație, dar vor și dona produse alimentare pentru Oma’s Soep, o inițiativă care aduce bătrânii împreună cu studenții universitari la prepararea supei.

Nu este prima dată când Olanda și Belgia apelează la soluții unice pentru combaterea singurătății. O casă de îngrijire medicală din Olanda, de exemplu, le-a oferit studenților locuințe fără plata chiriei în schimbul petrecerii a 30 de ore pe săptămână ca „vecini buni” ai rezidenților vârstnici.

Exit mobile version