Site icon Editia de Dimineata

Pasajul de la Domnești. Nu s-a dat în folosință DAR va fi pericol public pentru pietoni

Imagini aeriene cu Pasajul de la Domnești ne arată încă o inovație de zile mari, ca de obicei catastrofală, a ingineriei românești.

Conform Autolatest, pe inelul circular suspendat au fost amplasate patru treceri de pietoni.

Inițiativa proiectului ridică mari semne de întrebare din punct de vedere al logicii și se dovedește a fi o soluție periculoasă pentru pietoni.

Spre diferență de pasajele de la Ploiești (Păulești), unde zona pietonilor și bicicliștilor NU se intersectează cu cea a mașinilor, la Domnești a fost preferată o soluție low cost, pe riscul pietonilor, desigur.

Să explicăm.

Este greu de imaginat că pietonii vor urca pe inel pentru schimbarea direcției în acea intersecție. Pasarelele cvasi-inutile de pe DN1, folosite foarte rar și doar atunci când e poliție în zonă stau martore. Să nu credeți cumva că acele pasarele nu ar fi bune, dar românii preferă, de cele mai multe ori, scurtăturile. Totuși, pe DN1 nu s-au găsit alte soluții.

Cel mai probabil și aici se vor crea “cărărui” pe dedesubt, cu periclitarea vieții pietonilor, pentru că la nivelul solului se va circula cu viteză.

Așa că inginerii au decis – cumva logic – să se treacă pe deasupra. Aici, sunt însă alte probleme.

Este vorba de marcarea trecerilor de pietoni în punctul cel mai înalt al rampei când conducătorul auto va avea atenția îndreptată către circulația din inelul giratoriu. În plus, ele sunt amplasate chiar în rampă, ceea ce creează altă problemă șoferilor mai puțin îndemânatici. Ca să nu mai vorbim de unicitatea soluției – șoferii care vor trece pentru prima dată prin zonă nu se vor aștepta la o asemenea soluție.

În acest moment pasajul este finalizat în proporție de 90%.

Exit mobile version