Un studiu arată că mai mult de jumătate dintre tinerii din România se simt presați să-și schimbe aspectul fizic din cauza influenței platformelor de social media.
Tinerii din generațiile Z și Alpha și-ar dori să fie recunoscuți în mediul social online pentru personalitatea, umorul și sinceritatea lor.
Frumusețea joacă un rol dominant în formarea imaginii de sine a tinerilor.
Conform cercetării făcute de Acnemy, imaginea de sine a adolescenților și tinerilor este semnificativ influențată de activitatea lor pe rețelele de socializare, majoritatea recunoscând că standardele ce țin de aspectul fizic observate în social media le influențează în mod negativ stima de sine.
97% dintre respondenți spun că accesează mai multe platforme de social media în fiecare zi, iar 93% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 12 și 20 de ani utilizează cel mai des platforma Instagram, în timp ce 82% dintre ei utilizează la fel de des platforma TikTok.
69% dintre tineri resimt stres, anxietate și neîncredere în sine datorită presiunii legate de aspectul fizic în social media, iar 64% dintre nativii digitali spun că evită uneori să se expună în social media de teama comentariilor negative pe care le-ar putea primi sau folosesc filtre pentru a arăta mai bine, prezintă descopera.ro.
19% dintre respondenți s-au gândit să apeleze la intervenții estetice din cauza presiunii din social media.
Un număr semnificativ recunoaște că aspectul tenului este sursa neîncrederii lor atunci când se expun pe rețelele de socializare, iar 71% își doresc o îmbunătățire a pielii.