Site icon Editia de Dimineata

Cum ar fi Humphrey Bogart cu reclama modernă în spate? (VIDEO)

Plasarea produselor este o afacere importantă pentru filme și seriale TV, iar reclamele pot fi acum adăugate digital în filme și programe atât noi, cât și vechi.

Să ne închipuim: actorul Steve McQueen își ambalează motocicleta cu furie, în timp ce este urmărit de soldații germani. Sperând să folosească motorul pentru a sări peste un gard de graniță din sârmă ghimpată și pentru a ajunge în siguranță în Elveția, el se oprește să-și adune gândurile lângă un hambar. Pe partea laterală a clădirii, este un afiș mare cu o bere. Nu vă amintiți reclama? Ei bine, s-ar putea să nu fi fost acolo ultima dată când ați urmărit filmul „Marea evadare”.

Aceeași imagine din film, fără și cu reclama Coca-Cola în stânga sus (foto: Mirriad)

Plasarea produselor în filme este aproape la fel de veche ca industria cinematografică în sine. Se spune că primul exemplu este comedia „The Garage”, din 1919, cu Buster Keaton, care conținea siglele companiilor de petrol. În 2019, industria totală de plasare a produselor la nivel mondial – filme, emisiuni TV și videoclipuri muzicale – ar fi fost în valoare de 20,6 miliarde de dolari. Este foarte profitabil să-l faci pe actorul principal al unui spectacol să poarte o anumită piesă vestimentară sau să bea o anumită cafea sau să conducă o anumită mașină.

Produsul modern în filmul vechi

Înainte, produsul trebuia să fie acolo fizic atunci când se filma, dar industria publicitară se îndreaptă acum către tehnologia care poate introduce fără probleme imagini generate de computer. Agențiile de publicitate ar putea pune etichete noi pe sticlele de șampanie din cafeneaua Rick’s din Casablanca, ar putea adăuga diferite reclame de fundal în „Ocean’s 11” sau îl pot determina pe Charlie Chaplin să promoveze o băutură gazoasă.

 

Una dintre firmele care a dezvoltat capacitatea de a face acest lucru este Mirriad, din Marea Britanie. Tehnologia sa este acum utilizată de un site de streaming video chinez, iar producătorii serialului „Modern Family” au încercat-o și ei. Cântăreața columbiană Giovanny Ayala este unul dintre primii artiști care a folosit tehnologia de la Mirriad, ceea ce i-a permis să semneze un acord cu fabricantul de bere mexican Tecate, pentru ca sticlele și logo-ul acestuia să apară în videoclipurile sale muzicale.

Dezvoltarea tehnologică vine într-un moment în care plasarea produselor este din ce în ce mai importantă pentru agențiile de publicitate, crescând cu 15% în valoare globală în 2019. La urma urmei, majoritatea dintre noi vedem din ce în ce mai multe filme și emisiuni TV prin servicii precum Netflix și Amazon Prime, care nu au pauze publicitare.

Exit mobile version