Site icon Editia de Dimineata

Platforma pentru eliberarea certificatului verde este funcțională

Nu că ne-am fi așteptat să funcționeze din prima, dar iată că trebuie să dăm vestea bună după vestea rea. Plaftorma pentru eliberarea certificatului verde este, în fine, funcțională, după ce nu a funcționat timp de 8 ore de la lansare.

Așadar, certificatele digitale COVID-19 urmează să fie eliberate de joi. Reprezentanţii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) au explicat cum funcţionează.

Certificatul digital COVID-19 pentru călătoriile în Uniunea Europeană facilitează libera circulaţie, spune ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă.

Certificatele eliberate sunt valabile astfel:

– certificatele de vaccinare până la data de 30 iunie 2022

– certificatele de testare 24 de ore pentru testul rapid şi 72 de ore pentru testul PCR

– certificatele de vindecare 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru SARS CoV-2 înregistrat în platforma informatică „CoronaForms”.

Certificatele vor putea fi eliberate în format digital, iar pentru persoanele care nu au acces la acest format primăriile, direcţiile de evidenţă a populaţiei şi direcţiile de sănătate publică vor putea asista oamenii pentru eliberarea lor pe hârtie, spunea ministrul, citat de mediafax.ro.

Portalul de pe care îţi pot descărca oamenii certificatele digitale UE este pregătit pentru lansare, anunţau, miercuri, reprezentanţii STS.

„Certificatul este gratuit. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinţilor. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde până la o oră, în funcţie de numărul de solicitări. În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail. La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa şi vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât şi prin descărcarea efectivă, în format PDF, a documentului, care se poate tipări”, au explicat reprezentanţii STS.

Pentru informaţii privind emiterea şi utilizarea certificatelor, a fost deschis un call center la numărul de telefon 021.414.44.25. De asemenea, certificatul poate fi obţinut pe hârtie prin intermediul primăriei, direcţiei de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.

Iată cum poate fi obținut certificatul în 8 pași:

  1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.
  2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.
  3. Se accesează butonul verde „Certificat nou”.
  4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.
  5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.
  6. În funcție de categorie, se completează:
  1. Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.
  2. Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Certificatele sunt valabile astfel:

Exit mobile version