Site icon Editia de Dimineata

Prețurile mașinilor noi. Creștere cu 19%- 44% în ultimii  5 ani

Vrei să îți iei o mașină nouă. Cochetezi cu idee de ceva timp…dar parcă nu îți mai ajung banii ca “pe vremuri”.

Și nu este o impresie, este adevărul. Criza semiconductorilor, pandemia, războiul din Ucraina, criza energetică…toate acestea au contribuit la creșterea prețurilor mașinilor noi.

ADAC

Potrivit ADAC (cel mai mare club automobilistic din Germania și Europa), prețul mașinilor noi a crescut în ultimii cinci ani cu 19%. Această creștere, care variază în funcție de segment, ajunge până la 44% pentru mașinile mici de oraș.

Statistica este făcută pentru Germania, dar clar că datele sunt similare în toată Europa, scrie TrendDetail.

Dar cum se explică acest lucru?

Potrivit unui studiu, prețurile mașinilor noi au crescut în medie cu 19% între 2017 și 2022. În ultima vreme, creșterile sunt aproape lunare.

Niciun producător, niciun segment, niciun model nu scapă, chiar dacă majorarea nu este aceeași peste tot. Potrivit unui studiu realizat de clubul auto german ADAC, prețurile medii de listă au crescut chiar cu 44% în cinci ani în segmentul mașinilor mici de oraș, de obicei cele ieftine modele de pe piață.

ADAC calculează și indică o creștere de 21,3% pentru modelele compacte și de „doar” 12,4% pentru mașinile de lux între 2017 și 2022.

Prețul electrificării

Numeroși factori de creștere a costurilor de proiectare și de producție explică parțial creșterea prețurilor.

În primul rând, evoluția reglementărilor de mediu îi împinge pe producători să își electrifice vehiculele, atunci când adăugarea unor sisteme de control al poluării deja costisitoare nu este suficientă.

Cu toate acestea, un motor hibrid sau un sistem de propulsie electrică costă mai mult decât un mecanism pur termic.

Astfel, Fiat 500 100% benzină de 69 CP afișat la jumătatea anului 2019 în finisajul Pop la 12.990 de euro a fost înlocuit la începutul anului 2020 de o variantă microhibridă la prețul de 14.990 de euro cu același nivel de echipare, ceea ce echivalează cu o creștere de peste 15% peste noapte.

Trecerea la microhibrizi a fost sinonimă cu o creștere de 2.000 de euro pentru Fiat 500.

Creșterea costurilor…

Pe lângă electrificare, a apărut o penurie de semiconductori, care a început cu întreruperile industriale legate de pandemia de coronavirus din 2020 și a continuat cu războiul din Ucraina, perturbându-se lanțul de aprovizionare al producătorilor.

Volkswagen Golf, cel mai bine vândut automobil din Europa an de an, a pornit de la 27.540 de euro în Franța în decembrie 2020 (1.0 TSI 110 Life 1st) și astăzi pretinde un minim de 30.685 de euro (1.0 TSI 110 Life Business).

Astfel, Volkswagen nu mai oferă în Franța un Golf nou la un preț mai mic de 30.000 de euro.

Exit mobile version