România este cunoscută pentru inventatorii săi. Stiloul, avionul cu reacție sau injecția cu insulină sunt câteva dintre contribuțiile aduse de români științei.
Prima mașină aerodinamică a fost construită de românul Aurel Perșu. Acesta s-a născut în 1890 și urmat cursurile Şcolii Superioare Tehnice din Berlin-Charlottenburg și a primit o medalie din partea Ministerului Instrucţiunii Publice din Germania pentru un studiu avangardist, legat de navele în spaţiul cosmic.
Perșu a construit mașina în anii 1920, din banii proprii. Inginerul a fost inspirat de o picătură de apă, gândindu-se că cea mai bună formă aerodinamică pentru un vehicul în mișcare este forma picăturii de apă în cădere: bombată în față, dar subțiată la spate. Masina pe care a inventat-o avea roțile integrate în cadrul mașinii și a reușit să atingă coeficientul aerodinamic de 0,22.
Datorită formei aerodinamice, mașina putea atinge viteza de 80 km/h, o valoare remarcabilă la acea vreme. Perșu a luat decizia de a aduce mașina în țară, conducând 120.000 de kilometri. Ford și General Motors au vrut să cumpere brevetul de mașini, dar Aurel Persu a refuzat.
Mașina românului se află încă din 1969 în incinta Muzeului Național Tehnic “Dimitrie Leonida” din București, unde poate fi vizitată.
Aurel Perşu şi-a continuat cariera în ţară, ca şi conferenţiar la Şcoala Politenhică, iar în 1938 a devenit director al fabricii de avioane I.A.R. Braşov.