Site icon Editia de Dimineata

Primul segment de drum expres din România se deschide joi

Joi ar urma să se deschidă circulația pe primul tronson finalizat al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), primii kilometri veritabili de drum expres din România și care vor funcționa ca o variantă ocolitoare a Balșului din direcția Balș-Vest spre Piatra Oltului. Imediat în continuarea sa, până după Slatina, alt tronson e și el aproape de finalizare, potrivit hotnews.ro.

Spre deosebire de autostradă, drumul expres are benzi de circulație mai înguste și nu are deloc bandă de urgență. Și există, bineînțeles, și alte diferențe tehnice între aceste tipuri de șosele. Important este, însă, că ambele sunt considerate drumuri de viteză, care ajută la limitarea aglomerației în traficul interjudețean și la scăderea numărului de accidente cauzate de grabă pe șoselele prea înguste, cum ar fi DN-urile cu câte o bandă pe sens.

Cu alte cuvinte, în funcție de zonă și de specificul de trafic, avem la fel de mare nevoie și de autostrăzi, dar și de drumuri expres.

Ministerul Transporturilor și-a dorit multă vreme să facă autostradă între Craiova și Pitești. Dar în cele din urmă a decis că mai potrivit ar fi acolo un drum expres, ca să contribuie, printre altele, la fluidizarea traficului în zona Balș-Slatina.

Lucrările au fost împărțite pe tronsoane și loturi și scoase la licitație. Au căștigat 2 firme.

„Conform informațiilor noastre de ultimă oră, constructorul UMB a reușit să avanseze cu marcajele și restul finisajelor, în ciuda vremii proaste, cei 16 kilometri și ceva dintre nodurile Balș Vest (Spineni) și Slatina Vest (Piatra Olt/Găneasa) urmând să fie inaugurați pe 21 aprilie”, transmite Asociația Pro Infrastructura.

În urmă cu o săptămână, Parlamentul a adoptat la inițiativa fostului ministru al Transporturilor, deputatul USR Cătălin Drulă, legea ca viteza maximă de circulație pe drumurile expres în România va fi de 120 km/h, față de 100 km/h cât este în prezent stipulată în Codul Rutier. Asta în condițiile în care drumurile expres, după normativ, sunt foarte similare cu autostrăzile și au viteza de proiectare 120 km/h la șes, singura diferență majoră față de autostrăzi fiind lipsa benzii de urgență, înlocuită cu un acostament asfaltat.

Ministrul Grindeanu a spus marți că la inaugurarea primului tronson de drum expres din România limita de viteză va fi de 100 km/h și va fi schimbată abia după ce președintele Iohannis va promulga legea adoptată de Parlament.

În total, segmentul are o lungime de circa 18,5 km din care circa 16 vor putea fi efectiv folosiți începând de acum.

Exit mobile version