Site icon Editia de Dimineata

Record absolut de solidaritate. Festivalul Brazilor de Crăciun a obținut peste 764.000 de euro, pentru copiii vulnerabili

O veste nu bună, ci GROZAVĂ. Cei 26 de brazi licitați în seara de gală a Festivalului Brazilor de Crăciun au obținut fonduri totale în valoare de 764.000 de euro, demonstrând că solidaritatea socială este una dintre soluțiile cele mai eficiente, în fața crizei.

Cel mai râvnit brad a ajuns la 110.000 de euro. Cea de-a 21-a ediție a beneficiat de un parteneriat de prestigiu: Muzeul Național de Artă al României, unde brazii unicat au fost expuși și licitați în seara de Gală, într-o cursă a generozității care a doborât recordurile.

Gazdele serii au fost Andreea Raicu și Mihai Morar, care au reușit să mobilizeze donații record și să transforme seara într-un spectacol al binelui.

Susținători de cursă lungă

Seara de Gală a beneficiat de prezența susținătorilor de cursă lungă ai Organizației Salvați Copiii România, printre care prof. univ. dr. Alexandru Rafila, ministrul Sănătății, și doctorul Mihai Craiu, care au vorbit despre modelul de practici sociale și responsabilitate al Salvați Copiii.

“Felicit organizația Salvați Copiii, am avut un parteneriat îndelungat, este organizația care demonstrează cel mai bine responsabilitate și profesionalism și încă ceva, unic: preia atribuțiile instituțiilor, le transformă în modele de bune practici și reușește să aducă astfel sănătate copiilor din România. Să sperăm că este un început pentru țara noastră și aceste modele de bune practici să fie preluate și asumate de autorități”, a spus, pe scenă, prof. univ. dr. Alexandru Rafila.

Doctorul Mihai Craiu a vorbit despre importanța ca spitalele de pediatrie să fie dotate, așa cum s-a întâmplat cu Institutul Național pentru Sănătatea Mamei și a Copilului „Alessandrescu-Rusescu” București, renovat cu sprijinul Salvați Copiii România: “Este prietenos, cu desene pe pereți, cu  opere de artă ale unor tineri artiști, care probabil anul viitor vor fi incluși în acest Festival al Brazilor.”

Brazii solidarității

”110.000 de euro, nici nu îmi vine să cred, mai ales că, probabil pentru prima dată nu este creația mea, eu sunt un mesager din partea comunității Inside Academy. Am vrut să înțeleagă oamenii că totul este despre implicare, evenimentul acesta simbolizează implicarea, faptul că fiecare dintre noi poate să schimbe viitorul unui copil vulnerabil și, respectiv, viitorul țării”, a declarat, emoționat, Omid Ghannadi.

 

Puterea socială a generozității

Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, a vorbit despre puterea socială a generozității: „Copiii vulnerabili au avut un an greu, în care s-au confruntat nu doar cu sărăcia și lipsurile materiale, ci și cu un sentiment acut de abandon, pe care nu au știut cum să îl gestioneze. De aceea e atât de importantă solidaritatea pe care am mobilizat-o la Festivalul Brazilor de Crăciun: ea le arată copiilor că noi, adulții, nu îi ignorăm, le suntem alături și le restabilim dreptul real de a merge la școală și de a fi protejați social. Solidaritatea a învins, pur și simplu, criza.”.

„Arta este cea care v-a determinat să veniți și să oferiți cu generozitate resurse pentru ca viața acestor copii să devină mai bună. Parteneriatul pe care l-am realizat cu Salvați Copiii prevede ca acești copii vulnerabili să participe la ateliere care îi va pune în relație cu domeniul artei”, a spus Călin  Stegerean, directorul Muzeulului Național de Artă al României.

Risc de sărăcie severă!

Potrivit datelor oficiale, copiii români sunt cei mai expuși din Europa riscului de sărăcie severă: țara noastră se afla, în 2020, pe primul loc în topul făcut de Oficiul European de Statistică.

Cine sunt creatorii brazilor de Crăciun?

Artiștii care au creat brazi unici, pentru această ediție, sunt: Smaranda Almășan, Ana Bănică, Nicu Bocancea & Florăria Iris, Adina Buzatu & Maestrul Gheorghe Zamfir, Daniel Codrescu & Atelierul de mozaic, Irina Dragomir, Anca Fetcu Lupu & Beelive Design, Gheorghe Fikl, Omid Ghannadi & Inside Academy, Simona & Gabriel Gherasim – Gallantique Boutique, Teodor Graur, Laura Hîncu, Hamid Nicola Katrib, Doina Levintza, Carmen Marin, Ana Mohonea & Maria Mohonea – Architectural Christmas, Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephora, Adela Pârvu, cu sprijinul PPG România, Obie Platon, Felicia Simion, cu sprijinul Mara Mura, Smiley & HaHaHa Production, Ada Tache & Karim Rashid, cu sprijinul DENT ESTET, Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro, elevii Școlii Gimnaziale Step by Step & Dhaniel Nora, UNTOLD. Acestora li s-a alăturat bradul Salvați Copiii, cu sprijinul Ștefaniei Mircea.

Sponsorii ediției 2021 a Festivalului Brazilor de Crăciun

Diamond: BCR, Catena, Deutek

Platinum: ClassIN, Kaufland România, One United Properties, Profi, RBC, Carrefour, Tonica Group, KULTHO

Gold: Agroest, Banca Transilvania, Beautik Haute Parfumerie, Clifford Chance Badea, Loops Production, SKY XS Aircargo, Wienerberger, Garanti BBVA, Pfizer

Silver: BASF, CIT ONE, Concelex, Dexion, Dinamic 92 Distribution, Dräger, Dutchmed, Maresi Foodbroker, MAVIPROD, PEPCO România, Oscar Downstream, VIATRIS România

Mulțumiri speciale: Avincis, BDG, Beautik Haute Parfumerie, Centrul Shakti, DAVINO, Degusteria Francesca, Depozitarul Central, Elena Perseil, eventures, Fudge Professional, FURLA, GETT’S, Hadar Chalet, Hotel Epoque, Hotel IAKI, Malvensky, Obsentum, Purple Flowers, Andreea Raicu, SEPHORA, SKEYNDOR, TOP LINE

Comitetul de Organizare: Florentina Costea, Nicoleta Deliu-Pasol, Omid Ghannadi, Cristian Hordilă, Mihai Morar, Amalia Năstase, Andreea Raicu, Gabriela Alexandrescu

 

 

 

Exit mobile version