Site icon Editia de Dimineata

Fața ta poate fi vândută pentru reclame, fără ca tu să primești ceva la schimb (VIDEO)

Alfi Inc., o companie mică de software de inteligență artificială (AI), are planuri ambițioase de a utiliza recunoașterea facială pentru a direcționa reclame individualizate către oameni, în timp ce trec printr-un aeroport, un centru comercial sau se uită la un ecran din tetiera unui taxi.

Ideea stârnește unele dintre aceleași îngrijorări cu privire la confidențialitate care au împiedicat chiar și giganții tehnologici mai tradiționali. Software-ul Alfi este conceput pentru a afișa reclame oamenilor în funcție de vârstă, gen și etnie, fără a identifica în mod specific persoana respectivă. Folosind „indicii faciale mici”, compania spune că poate oferi apoi agențiilor de publicitate informații despre reacția unei persoane la un produs.

Un anunț din iulie potrivit căruia Alfi intenționează să echipeze șoferii de ridesharing cu tablete pentru a direcționa anunțuri către pasageri a atras atenția a doi senatori americani. Democrații Amy Klobuchar și Richard Blumenthal au trimis o scrisoare către șefii companiilor de transport, susținând că programul ridică „îngrijorări serioase cu privire la intimitatea pasagerilor”. Uber a declarat că nu are nicio relație de afaceri cu Alfi și că șoferii trebuie să respecte legile și reglementările locale. Lyft a adăugat că șoferii pot fi dezactivați dacă vor colecta informații despre pasageri, încălcând legile locale.

Etic sau nu?

Alfi, companie fondată în 2018, cu sediul în Miami Beach (Florida), insistă asupra faptului că nu încalcă nicio regulă de confidențialitate și este conformă cu Regulamentul general privind protecția datelor din Europa (GDPR) și cu Legea privind confidențialitatea consumatorilor din California. Firma spune că sistemul său nu încearcă să identifice oamenii, nu stochează imagini și vizează anunțurile într-o „manieră etică și conformă cu confidențialitatea”. Potrivit companiei, niciunui utilizator nu i se cere să introducă informații despre el însuși pe vreun dispozitiv compatibil cu Alfi.

Pentru a reitera că nu colectează informații personale, Alfi face distincția dintre detectarea feței (care analizează datele demografice și emoțiile) și recunoașterea facială, care stochează date pentru a identifica o persoană. Dar susținătorii confidențialității avertizează că, oricum s-ar numi, tehnologia invită în mod inerent la abuz.

Vânzarea datelor utilizatorilor face parte din strategia pe termen lung a companiei Alfi. Camerele video monitorizează reacțiile spectatorilor la conținut, pentru a oferi informații utile agențiilor de publicitate. Compania a declarat că date precum urmărirea retinei, recunoașterea cuvintelor cheie, intonația vocală și datele demografice vor fi vândute unor terțe părți „fără a compromite identitatea utilizatorului final”.

Pe aeroportul din São Paulo (Brazilia) există deja niște ecrane de la Alfi, iar compania își extinde programul de tablete pentru vehiculele de tip „ride-hailing”. Acesta este în modul de testare cu aproximativ 500 de șoferi în Florida și se va extinde către aproximativ 13 piețe din SUA. Compania își propune să instaleze 150.000 ecrane de recunoaștere facială pe locurile din spatele vehiculelor până la sfârșitul anului viitor.

Peste 50.000 de șoferi s-au alăturat listei de așteptare pentru a primi una dintre tabletele Lenovo ale companiei Alfi, atrași de posibilitatea de a primi comisioane de până la 325 de dolari pe lună.

Foto: Alfi

Exit mobile version