23 aprilie 2024, 12:35

Recunoașterea vocală funcționează acum și la copii

Tehnologia de recunoaștere vocală funcționează acum și la copii. Recunoașterea vorbirii a avansat până la punctul în care poate înțelege și prelucra vorbirea copiilor și discerne între accente sau dialecte.

Companii precum SoapBox Labs, cu sediul la Dublin, au dezvoltat o tehnologie care este modelată pe diversitatea vocilor copiilor pe care ați găsi-o la un loc de joacă sau într-o sală de clasă. Datorită acurateții și performanței ridicate a acestei tehnologii, educatorii din școlile elementare se pot baza acum pe ea pentru a evalua progresul elevilor cu mai multă regularitate și a oferi abordări mai personalizate la instruirea lor.

Evaluare mai obiectivă

Pe măsură ce elevii se întorc în sălile de clasă, recunoașterea vocală poate revoluționa educația, ca să nu mai vorbim de învățarea la distanță și de divertismentul de acasă, prin transformarea modului în care copiii interacționează cu tehnologia. Alfabetizarea activată prin voce, precum și programele de matematică și limbă, pot profesionaliza în continuare domeniul, eliminând activitatea administrativă din măsurarea ratei de învățare a unui copil și însușirea abilităților fundamentale.

Recunoașterea vorbirii poate genera informații periodice și valoroase asupra progresului lecturii unui elev, poate prelua modele sau poate izola domeniile în care este necesară îmbunătățirea. Profesorii pot revizui progresul și datele de evaluare generate de instrumentele cu voce activă, pot adapta căile de învățare pentru nevoile fiecărui copil, pot examina provocările precum dislexia și pot programa intervenții în timp util atunci când este necesar. Pentru a pune provocarea în perspectivă: 15 minute de timp individual de lucru cu un elev într-o clasă de 25 de copii ar consuma mai mult de șase ore din ziua unui profesor. Acest tip de observare și evaluare individualizată a fost o provocare persistentă pentru profesori înainte de COVID-19.

Tehnologia de recunoaștere a vorbirii are, de asemenea, potențialul de a spori echitatea în clasă. Evaluarea lecturii umane este, la urma urmei, foarte subiectivă, iar studiile recente au arătat variații de până la 18% cauzate de prejudecata evaluatorului. Recunoașterea vocală de înaltă precizie centrată pe copil, disponibilă astăzi, depășește prejudecățile umane inevitabile, asigurându-se că vocea fiecărui copil este înțeleasă, indiferent de accent sau dialect.

În câțiva ani, această tehnologie va accelera abilitățile de citire, matematică și limbă, ale tinerilor.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol