Site icon Editia de Dimineata

Digital News Report 2019: Românii se informează mai mult din mediul online și televiziune

katielingo.co.uk

An de an Reuters Institute, University of Oxford realizează o radiografie a presei digitale la nivel global, fiind și singurul studiu de acest fel. Scopul acestor cercetări este acela de a informa societatea cu privire la tendințele pieței mass-media și a consumului de știri.

Potrivit datelor generate de cercetători din mai multe țări, se poate deduce faptul că nu există un trend ascenent în ceea ce privesc cotizațiile oamenilor, menite să susțină jurnaliștii independenți. Mai mult decât atât, singurii care se declară dispuși să plătească pentru presa online sunt norvegienii și suedezii, în proporție de 34%, respectiv 27%.

Situația din România

„Încrederea românilor în presă a scăzut cu 7 procente față de anul precedent, un lucru descris de Raluca Radu (directorul departamentului Jurnalism din cadrul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Unviersitatea din București) în raport ca fiind ”efectul unei furtuni perfecte de condiții adverse”.

Se remarcă că principalele surse de informare ale românilor rămân mediul online și televiziunea, în timp ce ziarele în format fizic se află la coada clasamentului (19%, comparat cu 87% și 80%).

Încrederea în știrile de pe social media este cea mai mică (27%), în timp ce încrederea în media este de 35%. Cele mai mari punctaje în ceea ce privește încrederea publicului le-au primit brand-urile ProTV, Ziarul Financiar și Digi24. La capătul opus se află Antena3, RomâniaTV și B1TV.”

Citiți mai multe detalii pe Mediastandard.ro

Sursă Cover Foto: katielingo.co.uk

Exit mobile version