Site icon Editia de Dimineata

Românii vând, românii cumpără. Ce putem găsi pe internet în vremea coronavirusului

Pe toată perioda izolării la domiciliu, ca urmare a extinderii pandemiei de coronavirus, online-ul a deveit piața de schimb a românilor. Unii vând, alții cumpără, iar restul dau la schimb. Produsele sunt variate, anunțurile colorate, iar unele prețuri prea piperate pentru buzunarele din ce în ce mai goale ale oamenilor. Cu toate acestea, ne întrebăm ce mai cumpără românii în ultima perioadă de pe internet?

Despre acest subiect am vorbit cu Adrian Fătu, antreprenor, deținător a mai multe site-uri de produse online. Într-un interviu acordat pentru Editiadedimineata.ro, Adrian Fătu ne-a mărturisit care sunt principalele obiceiuri de consum ale oamenilor, în această perioadă, ce se caută cel mai mult, ce se vinde cel mai mult și mai ales, cum arată ciferele de acum, în materie de vânzări, față de cele de la începutul pandemiei de coronavirus.

Edițiadedimineață.ro: Cum crezi că s-a schimbat interesul oamenilor pentru livrări după izbucnirea crizei coronavirusului? 

Adrian Fătu: Comportamentul oamenilor s-a schimbat foarte mult. Vă pot spune din experiența mea, pe toate platformele online. De exemplu, în primele trei zile de criză, când am intrat atunci în carantină, totul s-a prăbușit. Nu mai comanda nimeni, toți așteptau să vadă ce se întâmplă. După vreo trei zile, știu exact că ma uitam la numere, după ce au ieșit televiziunile să țipe să comandăm online, comenzile au început să vină masiv. Presa a jucat un rol extrem de important. Aș putea spune că 80% din mesaj a fost al presei. A fost și un mesaj foarte bine structurat și redat frecvent, astfel încât toți oamenii au înțeles că trebuie să facă acest lucru.

Edițiadedimineață.ro: Ce au cumpărat românii în ultima perioadă?

Adrian Fătu: Au cumpărat în mare parte alimente, conserve și tot felul. De aceea am încercat sa fim un soi de struțo-cămilă și am comercializat și produse care la vremea aceea se găseau foarte greu, cum a fost drojdia. Noi i-am pus doar undeva la 8-10% adaos, însă ideea a fost să o folosim drept „cârlig”, pentru ca oamenii să poată cumpăra și alte produse ieftine de la noi. Însă vă dați seama ca și noi o cumpăram scump și o vindeam cam la același preț, doar cu 10% în plus, iar mulți oameni nu au fost de acord cu ce facem, mă rog. Cele mai consumate produse au fost, bineînțeles, carnea, ouăle, alimentele de bază și țigările, tutunul.

Procentele au crescut într-o lună de zile cu 250%, în materie de comenzi. Însă, noi avem domenii și pe alte nișe. De exemplu, pe bijuterii n-au mai crescut. Dar pe alimente și produse de bază care se puteau cumpăra și de la hipermarket și s-au înlocuit cu comenzile, cifrele au crescut pentru toată gama de produse.

Editiadedimineata: Credeți că se păstrează trendul acum, la două luni de izolare, sau încep oamenii să reducă din comenzi?

Adrian Fătu: Bineînțeles că mă aștept să se reducă numărul. La comenzile online, tot secretul stă în livrare, dacă costă sau nu. Dacă, de exemplu, voiau să facă cumpărături de 400 sau 500 de lei, s-ar putea să găsească o variantă mai ieftină pe online, deoarece livrarea este gratuită, costă și mai ieftin, le primești și acasă, deci avantajele sunt multe, decât dacă s-ar expune în hipermarket.

Editiadedimineata: Judecând după aceste aspecte, care credeți că va fi viitorul în livrări pentru următoarea perioadă?

Adrian Fătu: Va fi în creștere, până când vom obține mai multe libertăți sociale, atunci se vor aplatiza puțin, iar comenzile vor scădea. Astfel, pe cei care consumă puțin îi vom pierde, însă pe cei cu coșuri mai mari îi vom rețin și se vor înmulții. Eu cred că oricum, față de perioada precedentă sau față de anul trecut, va fi într-o creștere mult mai mare. Mă uitam pe statistici, că în online, comenzile creșteau cu 5%, acum cred ca vor crește mult mai mult poate la 10-15%. Mulți dintre oameni abia acum au învățat să comande online, mulți nu s-au obișnuit dar cred că mulți dintre ei vor rămâne. Va fi o creștere semnificativă, față de ceea ce era estimat anul trecut pentru anul acesta.

Editiadedimineata: Credeți că este o zonă în care merită să se investească în continuare?

Adrian Fătu: Da categoric! Bineînțeles că investești într-o zonă care a fost în creștere, bineînțeles că se poate, problema este că nu e atât de ușor. Ca în orice industrie, pare că este ușor, adică îți faci un site și începi să vinzi. Însă nu este așa. În primul rând trebuie să fii poziționat bine pe Google, ca oamenii să te găsească atunci când caută un produs. Din punctul meu de vedere, dacă cineva ar vrea să intre pe piață acum și să devină un competitor puternic, ar trebui să facă o investiție mare în online, în promovare, în partea de SEO, de ridicat site-ul în Google. Dacă îți faci un singur site nu o să începi să vinzi mâine, asta este clar. Noi care suntem deja de câțiva ani în industrie, ne-am chinuit, am băgat ceva bani în platformă, în serviciile Google, iar dacă cineva vine acum în față va avea nevoie de timp să ne poată depăși. Dar cu răbdare și multă muncă orice se poate.

Ce altceva mai comandă oamenii online

Din categoria lucrurilor bizare, pe care le găsești pe Internet: mască de protecție cu mesaj, pui de țară, brânză, cireșe (la prețul unui kilorgram de aur), și discuri de gătit în aer liber, sunt doar câteva dintre ofertele oamenilor, care bucuroși recomandă, vând și tot ei cumpără. Ce-i împinge pe români în asta? Poate sunt lăsați convinși de anunțul în sine. Am pus câteva mai jos să vă convingeți de unii singuri.

 

Exit mobile version