Site icon Editia de Dimineata

Șoferii grăbiți sunt încetiniți de primele treceri de pietoni 3D din București. INTERVIU Președintele Asociației EDIT, despre viteză, pericolele din trafic și societatea civilă din România

Treceri 3D București

Treceri 3D București

Trei treceri 3D au fost amenajate în București. Prin iluzia optică pe care o creează desenele, inițiatorii proiectului își propun să determine șoferii să încetinească în apropierea trecerilor pentru pietoni 3D, care se află în zonele indicate de poliție.

Liviu Zorilă este președintele EDIT, asociație care activează în domenii precum educație, sport, cultură, artă și tineret. Ultima realizare a tinerilor din asociație este amenajarea trecerilor 3D.

Într-un interviu acordat editiadedimineata.ro, Liviu vorbește despre viteză, necesitatea trecerilor 3D și societatea civilă din România.

Liviu Zorilă, împreună cu voluntarii Asociației EDIT

Indisciplina pietonilor și viteza, principalele cauze ale accidentelor rutiere grave din România

Liviu atrage atenția asupra principalelor cauze ale accidentelor rutiere grave pe drumurile din România. „Viteza trebuie să fie un vector asupra căruia trebuie sa fim atenți de fiecare dată, fără dar și poate! Statisticile arată că un pieton care este lovit cu o viteză de 50 de kilometri la oră, deci o viteză pe care șoferii o consideră destul de mică, fiind chiar viteza legală în majoritatea spațiilor rutiere, are o șansă de deces de 87% în urma impactului, iar în cazul unui pieton copil şansele cresc exponenţial. Totodată, conform ultimelor date oferite de Direcția Rutieră la sfârșitul anului 2018, principalele cauze ale accidentelor rutiere grave produse pe drumurile publice din România, în perioada 2013 – 2017, au fost: indisciplina pietonilor (21,3%) și viteza (19,2%), acestea fiind responsabile pentru producerea a 40,5% din accidentele grave.”, explică președintele EDIT.

Trecere 3D – București

Trecerile 3D stimulează șoferii să micșoreze viteza

Președintele Asociației EDIT consideră că trecerile 3D vor stimula șoferii să mișcoreze viteza. „Apariția trecerilor 3D pentru pietoni în Bucuresti înseamnă adoptarea unor măsuri moderne pentru îmbunătăţirea mijloacelor de management al traficului. Zonele au fost alese la recomandarea Poliției, fiind considerate «puncte negre». Pe scurt, apariția trecerilor 3D pentru pietoni ar trebui să se traducă într-un grad sporit de siguranță pentru pietoni. Acestea stimulează şoferul să micşoreze viteza de rulare a autovehiculului cu care se deplasează, chiar dacă ştiu că ceea ce văd este o trecere 3D pentru pietoni.”, crede tânărul.

Trecere de pietoni 3D – Londra. Sursă foto: BBC

Trecerile 3D, succes în țări precum America, Anglia sau China

Liviu apreciază că ideea trecerilor 3D a fost implementată cu succes în țări diferite precum America, Anglia sau China. „Ideea nu este originală, dar nici nu cred că se poate spune că aparține unei terțe persoane dintr-un anumit loc. Cred că ideea a apărut simultan în mintea mai multor oameni, din mai multe părți ale lumii. Spun asta dupa ce am văzut o oarecare înmulțire a ideii într-un interval de timp, în mai multe părți ale lumii. Trecerile 3D pentru pietoni sunt un concept îmbrăţişat de un val tot mai mare de instituţii administrative locale din întreaga lume, fiind considerate o măsură inovativă care poate aduce schimbări benefice majore. Nu se cunoaște cu exactitate eficiența acestor treceri deoarece acest lucru încă se cercetează în locurile în care trecerile 3D pentru pietoni și-au făcut apariția. Cu toate acestea, primele impresii venite din țările în care acestea s-au realizat pentru prima dată sunt pozitive, iar aici vorbim despre țări precum America, Germania, Marea Britanie, Franţa, Canada,  Islanda, China sau India.”, povestește tânărul.

Trecere de pietoni 3D – Buzău. Sursa foto: Libertatea

Prima trecere de pietoni 3D din România, opera elevilor din Buzău

Elevii clasei de arhitectură de la Liceul de Artă „Margareta Sterian” din Buzău au realizat prima trecere de pietoni 3D din România. Liviu este bucuros că există o nouă generație cu idei benefice pentru societate. „Am auzit de inițiativa admirabilă a tinerilor din Buzau și ma încântă să văd o generație tânără, proactivă și cu multe idei care pot aduce o schimbare benefică în societate.  Recunosc că ne-au inspirat și ne-am propus să facem și noi în București o astfel de trecere. Inițial, am dorit să lucrăm cu artiști stradali și să facem mai multe, dar, după ce am inițiat demersurile oficiale pentru obținerea avizelor, am înțeles că acest lucru este imposibil. Așadar, ne-am adaptat legilor în vigoare și cu respectarea tuturor regulilor am realizat aceste treceri, cu sprijinul unor producatori și executanți autorizati de semne rutiere. Mai multe treceri 3D pentru pietoni ar putea însemna, în primul rand, un grad mai mare de siguranță pentru pietoni, dar si revoluționarea marcajelor rutiere standard.”, spune Liviu.

Voluntarii Asociației EDIT

Creșterea societății civile

Liviu crede că, deși sistemul legislativ descurajează multe persoane și organizații mici, ideile mari se pot implementa și în România. „Secretul este același ca în oricare alt domeniu: să fii pasionat de ceea ce faci, să pui suflet, să fii consecvent, să nu te dai bătut, să ai încredere în tine și în misiunea ta. Noi ne-am propus încă de la început să implementăm proiecte necesare în societate, cu rezultate clare, care să facă o  diferență, ori astfel de proiecte se pot implementa doar prin implicarea statului și a privatului, deopotrivă. Toate proiectele noastre au plecat de la o idee, iar întotdeauna drumul de la idee la proiect a fost marcat de provocări și greutăți. Din păcate, sistemul legislativ este foarte complex și intimidant pentru o persoană fizică sau o organizație mică, dar cu răbdare, perseverență și un minim de cunoștințe administrative se pot face lucruri faine, iar noi asta dorim: să ne demonstrăm atât nouă, cât și celorlalți că se poate și în România!”, explică tânărul încrezător în creșterea capacității societății civile de a schimba lucrurile în țara noastră.

Exit mobile version