Site icon Editia de Dimineata

Studiu: 3 din 5 români consideră că au o situație financiară mai bună comparativ cu cinci ani în urmă

Sursa donomoo.com

Aproape 60% dintre consumatorii din lume consideră că se află într-o poziție financiară mai bună decât în ​​2014, România, Pakistanul și Columbia fiind singurele țări din afara regiunii Asia-Pacific care se numără printre primele zece piețe cu cel mai pozitiv sentiment, conform unui studiu Nielsen, citat de Ziarul Financiar.

În România, 61% dintre respondenți au spus că bogăția lor s-a îmbunătățit între 2014 și 2018. Cu toate acestea, sentimentul din România a fost determinat de cea mai accentuată majorare a veniturilor: o combinare de 63% în aceeași perioadă. Nici una dintre cele zece țări separate de Nielsen nu a avut o performanță similară, iar țara cu cea de-a doua cea mai mare creștere a veniturilor (51% în Indonezia) a avut și un optimism semnificativ mai mare: 75% față de 61% în România).

Consumatorii din Asia Pacific percep mai bine situația lor financiară (70% sunt mai bune decât în ​​2014), consumatorii din țările dezvoltate nu sunt atât de pozitivi. Mai puțin de jumătate dintre cei din America de Nord (46%) și doar aproximativ o treime din europeni (37%) consideră că situația lor financiară sa îmbunătățit în ultimii 5 ani.

“Volatilitatea pieţelor globale si perceptia proprie a consumatorilor asupra circumstantelor locale par să joace un rol în aceasta abordare precauta a propriilor cheltuieli. Iar piata de retail este in schimbare in multe tari, pe masura ce consumatorii isi adapteaza cheltuielile in functie de propriile prioritati si de nivelul preturilor.”, a declarat Pedro Manosalva, Retailer Services Nielsen, potrivit sursei menționate anterior.

În același studiu Nielsen se arată că online-ul este o alegere populara pentru cumparaturile de produse premium. Gamele exclusive de produse si ofertele atractive genereaza vanzari atat de la e-retaileri locali cat si de peste hotare.

Exit mobile version