Site icon Editia de Dimineata

STUDIU. Românii sunt epuizați. Pandemia i-a învățat să economisească drumurile, iar ei au folosit timpul pentru a-și îndeplini task-urile

Se vede partea urâtă a muncii de acasă. Mediul concurențial a făcut ca unii români să muncească și mai mult, chiar dacă au făcut-o de acasă, iar acest lucru a dus la epuizare.

Circa 33% dintre români se simt epuizați, arată rezultatele studiului „Barometrul Up4Work”, o iniţiativă menită să identifice în ce măsură modul de a muncă al românilor s-a schimbat în context pandemic.

De asemenea, una din cinci persoane a afirmat că a întâmpinat greutăţi în a lucra de acasă şi a fi părinte, în acelaşi timp.

Ce contează cel mai mult la un loc de muncă?

Conform barometrului, la aproape un an şi jumătate de la debutul pandemiei, motivaţia de a munci a românilor s-a schimbat fundamental.

Astfel, în topul celor mai importante caracteristici pentru un loc de muncă bun, conform angajaţilor români, se regăsesc: siguranţa la job (75%), echilibrul muncă – timp liber (67%) şi munca relevantă, cu sens (52%). Salariul sau beneficiile extrasalariale sunt importante pentru mai mult de 40% dintre români.

Barometrul Up4Work, realizat de Up România în iunie 2021, mai semnalează că angajaţii care au lucrat de acasă nu au mai pierdut timp în trafic, însă o parte dintre ei au folosit timpul câştigat pentru a-şi îndeplini sarcinile zilnice.

Circa  57% au lucrat între 6 şi 10 ore online, în timp ce unul din 10 români a folosit tehnologia pentru a lucra mai mult de 10 ore pe zi.

Detașarea față de probleme, din ce în ce mai grea

În procesul de adaptare la lucrul de acasă, angajaţii s-au lovit de unele obstacole cum ar fi: lipsa unui spaţiu adecvat (27%), diverse întreruperi cauzate de sarcini domestice (23%) şi lipsa tehnologiei sau a echipamentului pentru a-şi desfăşura activitatea (17%).

În plus, detaşarea faţă de responsabilităţile zilnice nu a fost posibilă pentru o treime dintre românii care nu au fost în concediu.

Forță de muncă din ce în ce mai sofisticată

„Modul în care muncim s-a schimbat fundamental în ultimii ani, iar contextul pandemic a avut o contribuţie în acest sens”.

Astfel, e important să înţelegem că un loc de muncă pe care te poţi baza şi unde poţi lucra în siguranţă a devenit o valoare fundamentală pentru angajaţii români, care pun din ce în ce mai mult accent pe echilibrul muncă-timp liber, ceea ce arată că românii nu mai sunt dispuşi să accepte stresul precum în trecut. Faptul că mai bine de jumătate dintre români caută un loc de muncă relevant, cu sens şi că mai bine de jumătate (59%) ar munci şi dacă ar avea suficienţi bani să se întreţină arată că forţa de muncă în România devine din ce în ce mai sofisticată şi că angajaţii români caută un serviciu care să le ofere inclusiv satisfacţii non-materiale”, se arată în studiu.

Barometrul Up4Work a fost realizat în perioada 3 – 10 iunie pe platforma online iVOX, iar la acesta au participat 1.362 de respondenţi. Metodologia folosită pentru culegerea datelor a fost CAWI (interviuri asistate online), iar eşantionul este reprezentativ pentru populaţia României care utilizează internet, 18+ ani, din mediul urban.

Exit mobile version