România va cumpăra încă 17 trenuri electrice noi de la Alstom prin contractul deja semnat în martie. Acesta prevede posibilitatea extinderii cu încă 17 unități pe lângă cele 20 incluse în acordul parafat în primăvară, potrivit unor surse Economedia. Activarea clauzei pentru suplimentarea contractului cu Alstom este o chestiune de câteva zile, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Contractul pentru 20 de rame de lung parcurs a fost semnat în martie cu Alstom, iar Ministerul Transporturilor poate activa opțiunea de suplimentare cu încă 17 unități, practic o extindere a contractului la 3,7 miliarde de lei și o dublare de la 15 la 30 de ani a perioadei de mentenanță.
În total, Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară cumpără 99 de trenuri electrice noi de scurt și lung parcurs.
Trenurile vor circula pe rutele stabilite prin contractul de consultanță încheiat cu Banca Europeană de Investiții:
Lot. 1 (20 trenuri) – București N – Ploiești S – Adjud; Iași – Pașcani – Suceava; Bacău – Pașcani
Lot. 2 (23 trenuri) – Brașov – Gheorgheni; Arad – Timișoara – Caransebeș; Huedin – Cluj – Bistrița
Lot. 3 (19 trenuri) – București N – Ploiești V – Brașov; București N – Roșiorii; București N – București Obor / Fundulea; Constanța – Fetești.
Ramele electrice sunt configurate pentru viteza maximă de 160 km/h, vor avea câte două locuri speciale și o toaletă pentru persoane cu mobilitate redusă și 8 locuri pentru transportul bicicletelor.