Site icon Editia de Dimineata

Un român a realizat cea mai ușoară bicicletă din lemn. Cum arată această invenție ingenioasă

sursa: libertatea.ro

Dan Sobol – inginer mecanic din județul Arad – a realizat cea mai ușoară bicicletă de lemn. Vehiculul pe două roți cântărește 2 924 de grame și este funcțional, fiind realizat din peste 1 500 de bucăți din lemn.

Timp de nouă luni, Dan Sobol a lucrat la cea mai ușoară bicicletă de lemn din lume. Aceasta cântărește cu aproape 200 de grame mai mult decât cel mai ușor vehicul pe două roți din lume, din carbon, realizat de un german.

„Am realizat cea mai ușoară bicicletă de lemn din lume, cântărește doar 2.924 de grame. Deocamdată, nu am bătut recordul mondial, în sensul că cea mai ușoară bicicletă din lume este din carbon, a fost realizată acum zece ani, dar care a fost dezmembrată și vândută între timp. Acea bicicletă cântărea 2.800 de grame. Bicicleta mea este realizată din lemn în proporție de 99%, doar axul roții este din fier” – a declarat inginerul, potrivit celor de la mediafax.ro.

sursa: libertatea.ro

Bărbatul a declarat că intenționează să schimbe roata din față, precum și ghidonul vehiculului, cu scopul de a realiza altele mai ușoare, astfel încât să poată doborî recordul mondial. De asemenea, inginerul dorește să echipeze bicicleta cu un sistem wireless de schimbare a vitezelor:

„Deocamdată, bicicleta este mecanică, nu are componente electronice, dar urmează să găsesc colaboratori pentru a realiza și această parte. În brevetul de invenție pe care doresc să-l obțin bicicleta este prevăzută cu un sistem de schimbare a vitezei wireless” – a explicat Dan Sobol.

sursa: libertatea.ro

Dan Sobor a primit și primele comenzi pentru astfel de biciclete de lemn, urmând să fie realizate în funcție de cerințele clienților:

„Doresc să fac în serie mică biciclete de lemn, piesă cu piesă, personalizate. Am primit deja câteva comenzi, iar prețurile încep undeva de la 1.200 de euro în sus. Cred că oamenii optează pentru astfel de biciclete de lemn, nu de carbon, pentru că este la modă acest concept de ecologic, apoi pentru că sunt frumoase, albe, mai de iubit să zicem așa, plus că lemnul are o elasticitate pe care nu o are niciunul din celelalte materiale. La bicicleta din lemn pe care am realizat-o am folosit esență de lemn, în principal pin norvegian, pentru zonele de rezistență se folosește frasin. Am mai folosit placajul de aviație și lemnul de tisa, un lemn rășinos, elastic, ușor, rezistent și care este și foarte frumos, precum și lemn de bambus în zonele rotunde”, a mai spus inventatorul român.

Exit mobile version