Site icon Editia de Dimineata

Un tren de serie Coradia iLint al Alstom, alimentat cu hidrogen, a parcurs 1175 de kilometri fără să realimenteze

Premire circulation du train Coradia iLintˆ Hydrogne en France. Alstom. Petite-Fort. Le Coradia iLint est le premier train de passagers au monde alimentŽ par une pile ˆ hydrogne, qui produit de l'Žnergie Žlectrique pour la traction. Ce train Ç ˆ zŽro Žmission È est peu bruyant et Žmet uniquement de la vapeur d'eau et de l'eau condensŽe. Coradia iLint se distingue par sa combinaison d'ŽlŽments innovants : une conversion d'Žnergie propre, un stockage flexible de l'Žnergie dans des batteries et une gestion intelligente de la traction et de l'Žnergie disponible. Conu spŽcialement pour les lignes non ŽlectrifiŽes, il permet une exploitation propre et durable tout en garantissant d'excellents niveaux de performance.

Alstom, lider mondial în domeniul mobilității durabile și inteligente, a demonstrat eficiența soluțiilor sale pe bază de hidrogen pentru transportul de pasageri pe distanțe lungi.

În timpul unei călătorii lungi prin Germania, un tren Coradia iLint standard (fără modificări) a parcurs distanța de 1175 km fără realimentare, emițând doar vapori de apă și funcționând cu niveluri de zgomot remarcabil de scăzute.

Trenul utilizat pe această rută a fost preluat din flota LNVG (Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen), autoritatea de transport din Saxonia Inferioară.

Pentru acest proiect, Alstom a încheiat un parteneriat cu Linde, o companie de gaze și inginerie, pentru furnizarea de hidrogen, informează Alstom.

De altfel, recent publicam informația potrivit cărea Germania a inaugurat prima linie feroviară de linie din lume care funcționează în întregime cu hidrogen.

Germania a inaugurat prima linie feroviară din lume care funcţionează în întregime cu hidrogen

Trenurile pe hidrogen vor înlocui trenurile diesel

„Suntem încântați să fim în fruntea inovației în acest domeniu, devenind primul producător feroviar din lume care oferă un tren de pasageri bazat pe tehnologia hidrogenului. Prin această călătorie, am demonstrat încă o dată că trenurile noastre pe bază de hidrogen au toate caracteristicile necesare pentru a înlocui trenurile diesel”, a declarat Henri Poupart-Lafarge, președinte și director general al Alstom. „Suntem extrem de mândri că am fost primii care au introdus hidrogenul în transportul feroviar.”

Contracte

În plus față de contractul cu LNVG pentru 14 trenuri Coradia iLint pentru Saxonia Inferioară, Alstom va furniza 27 de trenuri Coradia iLint pentru regiunea Frankfurt. În afara Germaniei, Alstom construiește 6 trenuri Coradia Stream pe hidrogen în Lombardia (Italia), cu o opțiune suplimentară pentru încă 8 vagoane.

CITIȚI ȘI:

A venit trenul pe hidrogen! Schimbările climatice și războiul aduc în prim-plan alte materii-prime în domeniul energiei

Despre trenul Coradia iLint

Coradia iLint este primul tren de pasageri din lume care funcționează cu ajutorul unei pile de combustie pe bază de hidrogen, care produce energia electrică necesară pentru propulsie. Acest tren cu emisii zero este silențios și emite doar vapori de apă și condens. Coradia iLint dispune de mai multe inovații: conversia la energie curată, stocarea energiei în baterii și gestionarea inteligentă a forței motrice și a energiei disponibile.

Proiectat special pentru utilizarea pe liniile neelectrificate, acesta permite o funcționare curată și durabilă, asigurând în același timp performanțe ridicate. Pe rețeaua de transport public de călători, trenul circulă cu viteze cuprinse între 80 și 120 km/h, putând atinge o viteză maximă de 140 km/h.

Coradia iLint a fost proiectat de echipele Alstom din Salzgitter (Germania) și Tarbes (Franța). Proiectul este sprijinit de guvernul german, iar dezvoltarea Coradia iLint a fost finanțată în cadrul Programului național german de inovare (NIP) pentru tehnologii pe bază de hidrogen și pile de combustie.

Coradia iLint a primit Premiul german pentru design durabil 2022.

 

Exit mobile version