Site icon Editia de Dimineata

Varză, viezure, mânz, TIFF. Cum arată spotul de anul acesta al Festivalului Internațional de Film Transilvania

Bun, foarte bun. Totdeauna trailerul de promovare a TIFF a arătat bine și nici cel de anul acesta se dezminte.

Cine au fost primii spectatori la TIFF? Evident, dacii.

Clipul de anul acesta face un salt în timp, înapoi, și poziționează primii spectatori ai festivalului – dacii – uitându-se open air la un ecran în formă de monolit. Vizionează  – ce altceva decât “Dacii” și huiduiesc copios replicile cuceritorilor romani. Aaa – și ca totul să fie politically correct și internațional mănâncă popcorn din kürtőskalács. Haios rău!

3 iunie 2002

Apariția misterioasă a unui monolit tulbură liniștea unei comunități dacice în campania de imagine a celei de-a 20-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (23 iulie – 1 august 2021).

Spotul semnat de artiștii româno-britanici Anton și Damian Groves, după un concept creat de echipa TIFF, surprinde un fenomen bizar petrecut în urmă cu mai bine de 2000 de ani în locul unde se află astăzi orașul Cluj-Napoca.

În versiunea creatorilor, așa a arătat prima întâlnire cu lumea fascinantă a cinematografiei. Campania de imagine este lansată în preajma unei zile speciale în istoria TIFF: pe 3 iunie 2002 a avut loc deschiderea oficială a primei ediții.

Întoarcerea la începuturi

,,Pentru campania video a celei de-a 20-a ediții, ne-am gândit să revizităm începuturile TIFF-ului și să ne întoarcem în timp la primul an de festival, doar că dintr-o eroare în sistem nu am ajuns în 2002 la Cluj-Napoca, ci cu 2002 ani în urmă, în Napoca’’, explică Mihai Chirilov, directorul artistic TIFF.

,,Într-o perioadă în care se practică rescrierea istoriei (nu că filmele istorice n-ar fi făcut asta dintotdeauna) și pentru că orice călătorie în timp predispune la anacronisme, ne-am jucat și noi în spot, imaginând – cu umor și cinefilie – un alt început de festival. Unul din vremuri străvechi, cu daci care mănâncă floricele din kürtőskalács și – ta-dam! – se uită la Dacii lui Sergiu Nicolaescu, proiectat pe misteriosul monolit extraterestru împrumutat din Odiseea spațială a lui Kubrick. E un fel de-a spune că, la urma urmei, și TIFF-ul a apărut ca un alien în Clujul lui 2002”, adaugă Mihai Chirilov.

Cum arată spotul de anul acesta al TIFF

Să vedem spotul.

Explicație – Holly Sun! = Bată-te soarele!

Exit mobile version