Posesorii de autoturisme Dacia nu vor fi foarte încântați de ceea ce vor citi, dar nici fabricantul nu va putea dormi liniștit.
TÜV analizează care sunt mașinile care rămân fără defecte cel mai mult timp, dar și care trebuie scoase din circulație după doar câțiva ani. Expertii germani au evaluat aproximativ 9,6 milioane de inspecții principale pentru autoturisme care circulă în Germania pentru perioada iulie 2021 – iunie 2022 și a înregistrat defectele constatate.
Cele 226 de modele de vehicule examinate au fost împărțite în cinci grupe de vârstă, notează Ziarul Românesc. Rezultatele prezentate de ADAC sunt fără dubii foarte grave pentru producătorul Dacia.
Cele mai bune mașini din raportul TÜV
Grupă de vârstă | Maşină | Procent defecte |
---|---|---|
2-3 ani | Mercedes clasa B, Mercedes GLC, VW Golf Sportsvan | 2,0% 2,3% 2,3% |
4-5 ani | Porsche 911, Mercedes SLC, Audi Q2 | 2,7% 4,1% 4,5% |
6 – 7 ani | Porsche 911, Suzuki Vitara, VW Golf Sportsvan | 3,5% 7,2% 7,3% |
8-9 ani | Porsche 911, Audi TT, Mercedes SLK | 4,6% 9,4% 10,3% |
10-11 ani | Porsche 911, Audi TT, Mercedes SLK | 6,6% 11,6% 12,2% |
Cele mai proaste mașini din raportul TÜV
Grupă de vârstă | Maşină | Procent defecte |
---|---|---|
2-3 ani | Dacia Logan, Dacia Docker, Volkswagen Sharan, Citroën C3 Aircross | 11,6% 10,8% 9,4% 9,4% |
4-5 ani | Dacia Duster, Volkswagen Sharan, BMW Seria 2 Active Tourer | 18,0% 17,1% 16,7% |
6 – 7 ani | Dacia Duster, Dacia Docker, BMW Seria 5/6 | 24,4% 24,4% 23,8% |
8-9 ani | Dacia Logan, Fiat Punto, Dacia Duster | 32,9% 31,1% 28,4% |
10-11 ani | Renault Clio, Renault Twingo, Dacia Logan | 36,4% 35,9% 35,6% |
Deranj mare la inspecţia tehnică
Siguranța tehnică a mașinilor pe drumurile din Germania s-a deteriorat. 20,2 la sută dintre vehiculele prezentate au eșuat inspecția principală (HU) cu defecte „semnificative” sau „periculoase”. În anul precedent a fost de doar 17,9 la sută. Proporția vehiculelor cu defecte minore a crescut, de asemenea, semnificativ, până la 10,7 %. Adică cu 1,6 puncte mai mult decât în anul precedent.
Potrivit lui Joachim Bühler, Managing Director al Asociației TÜV, această evoluție arată că efectul corona a dispărut acum. În perioadele de vârf ale pandemiei și ale blocării, proprietarii de vehicule au avut mai mult timp să se ocupe de întreținerea și îngrijirea mașinilor lor.
Cu cât mașina este mai veche, cu atât rata defecțiunilor este mai mare: 13,6 % dintre vehiculele vechi de șase până la șapte ani, 19,6 % dintre vehiculele vechi de opt până la nouă ani și 24,4 % dintre vehiculele vechi de zece până la unsprezece ani au eșuat inspecția generală. Aceasta este o proporție mai mare decât anul trecut în fiecare grupă de vârstă. 15 in total. 15.000 de vehicule au fost imediat oprite pentru că erau considerate „nesigur de condus”.
Vârsta medie a autoturismelor din Germania a crescut de ani de zile și, potrivit Autorității Federale de Transport Auto (KBA) , este în prezent de 10,1 ani în intervalul de două cifre pentru prima dată. În 2011, media a fost de 8,3 ani. În prezent, 43% din toate mașinile de pasageri înmatriculate în Germania au zece ani sau mai mult.