Site icon Editia de Dimineata

Victimele Holocaustului, parodiate pe TikTok. Revolta Muzeului Auschwitz: trendul este „dureros și jignitor”

O nouă tendință pe TikTok stârnește tinerii să pretindă că sunt victime ale Holocaustului. Videoclipurile partajate pe aplicația dețiuntă de compania chineză, îi surpirnd pe tineri purtând unuiforme în dungi, precum cele ale prizonierilor din lagărele de concentrare, sau chiar și „Steaua Galbenă a lui David”, însemnul care era folosit de naziști pentru a diferenția evreii de restul populației ariane.

Mai mult decât atât, creatorii de conținut de pe TikTok poartă un machiaj care imită arsuri sau vânătăi în timp ce explică modul în care au murit în lagărele conduse de naziști. Alte versiuni ale videoclipurilor surprind oameni care interpretează reprezentări ale genocidului evreilor în timpul celui de-al doilea război mondial, folosind în unele cazuri imaginea de fundal a lagărului de concentrare nazistă Auschwitz.

Muzeul Memorial Auschwitz: trendul este „dureros și jignitor”

Muzeul Memorial Auschwitz a lansat o critică dură la adresa unui trend ce a luat amploare pe rețeaua de socializare TikTok, în care tinerii se prezintă ca victime ale Holocaustului. Reprezentanții muzeului menționează că videoclipurile respective sunt „jignitoare și ofensatoare”, informează CNN. 

„Trendul victimelor” de pe TikTok poate fi dureros și jignitor. Unuele videocliăuri sunt periculor de apropiate sau chiar dincolo de granița banalizării istoriei”, a replicat Memorialul de la Auschwitz. „Cu toate acestea, ar trebui să discutăm acest lucru pentru a nu stânjenii și ataca tinerii a căror motivație pare foarte diversă. Este o provocare educațională”, a mai adăugat organizația.

Împreună cu acest mesaj, muzeul a atașat o declarație mai lungă în care expune o critică nuanțată a rolului social media în amintirea victimelor Holocaustului. În vreme ce unuele videoclipuri au fost create de utilizatorii TikTok pentru a fi la modă, fiind ignorată ideea comemorării victimelor care au suferit în lagărele de concentrare naziste, altele par a fi o modalitate de exprimare a memoriei personale.

Trebuie să fim foarte atenți în această discuție, deoarece limbajul folosit – de asemenea, foarte des în social meida – pare să provoace o mulțime de emoții, uneori foarte puternice”, se mai arată în declarația, care avertizează din nou faptul că aceste obiecții nu sunt realizate cu scopul „afectării” celor care fac parte din această tendință.

Social media este „o parte din viața noastră de zi cu zi, la fel și comunicarea”, mai menșionează declarația, dar nu ar trebui să se ignore respectul față de victime.
„Educatorii ar trebui să lucreze cu tinerii pentru a le prezenta faptele și poveștile evenimentelor istorice, dar, de asemenea, să îi învețe și să dicute cum să comemoreze într-un mod semnificativ și respectuos.”
Reprezentanții muzeului au mai subliniat, de asmenea, și faptul că există probleme mult mai mari cu social media, referindu-se și la algoritmii care propun „promovarea” antisemitismului, dar și existența unor platforme care permit expunerea unui conțitut ce neagă existența Holocaustului.

TikTok, toleranță zero pentru antisemitim

TikTok nu a răspuns oficial acestor acuzații. Însă, pe data de 20 august, organizația a menționat într-o postare pe blog, că este neboie de o „abordare proactivă pentru a opri răspândirea urii și a grupurilor extremiste violente”.
Totodată, compania a adoptat până acum o poziție „de tolerantă zero” asupra materialelor ce conțin referințe la antisemitism și elimină „hărțuirea bazată pe rasă și negarea unor tragedii violente, cum ar fi Holocaustul”, a mai precizat compania.
În acest sens, TikTok a elimiant, de la începutul anului, mai bine de 380.000 de videoclipuri din Statele Unite, care încalcă politica discursurilor sale de ură, se mai arată în postare. De asmenea, a mai blocat și 1.300 de conturi, tot din aceleași motive.

Să ne aducem aminte…

În timpul Holocaustului, unul dintre cele mai negre evenimente istorice ale omenirii, și-au pierdut viața, în moduri inimaginabile, peste șase milioane de evrei. Totodată, sute de mii de romi, homosexuali sau persaone cu dizabilități fizice ori mentale au fost, de asmenea uciși.

Cu toate acestea, din nefericire sondajele publicate de CNN în 2018, arată faptul că memoria Holocaustului începe să se estompeze în Europa. Potrivit studiului, mai bine de o treime din persoanele chestionate spunând că știu doar puțin sau că nu cunosc niciun detaliu despre Holocaust.

Mai mult decât atât, conținutul ofensiv și rasist continuă să se propage extrem de rapid pe mai multe platforme de socializare, motiv pentru care unele guverne au simțit că este momentul să impună anumite reglementări legilative în acest sens, crescând totodată și presiunea aspura companiilor pentru a acționa și pentru a pune capăt valului de ură de pe internet.

Franța sacnționează cu amenzi discurul urii pe internet

În luna mai, parlamentul francez a adoptat o lege, care a creat destul de multe controverse în spațiul public, referitore la discursul urii. Legea obligă impunerea unor amenzi, de plână la 1,25 milioane de euro (1,36 milioane dolari) companiilor care nu reușesc să elimine conținutul ilegal în 24 de ore.

Astfel, legea solicită platormelor tech să elimine comentariile pline de ură – bazate pe rasă, religie, orientare sexuală, sex sau handicap, precum și hărțuirea sexuală – în termen de 24 de ore, după ce acestea sunt semnalate de utilizatori. Mai mult decât atât, materialele care conțin referințe la terorism sau pornografie infantilă sunt necesar a fi eliminate în decurs de o oră de la semnalare, pentru a evita amenda.

TikTok, în pericol de a fi interzis în SUA

Chiar dacă TikTok are 100 de milioane de utilizatori în Statele Unite, se confruntă în prezent cu probleme serioase, după reacția negativă venită din partea președintelui american Donald Trump. Acesta a susținut că aplicația este o ameninșare la adresa securității naționale și a amenințat să o interzică dacă nu este vândută de compania sa chineză, ByteDance.

Sursă Foto: nyob.news
Exit mobile version