Site icon Editia de Dimineata

Vizualizarea de meme-uri ridică moralul în timpul pandemiei

Meme-urile (imagini amuzante pe aceleași șabloane) pot ajuta oamenii să facă față stresului din timpul pandemiei de COVID-19, potrivit unei cercetări publicate de Asociația Americană de Psihologie. Vizualizarea a doar trei meme poate ajuta oamenii să facă față stresului în timpul unei pandemii, a spus dr. Jessica Gall Myrick, autoare principală a studiului, profesoară la Universitatea de Stat din Pennsylvania.

Cercetătorii au chestionat 748 de persoane online în decembrie 2020, pentru a determina dacă vizionarea memelor le-ar influența emoțiile pozitive, anxietatea, procesarea informațiilor și modul de a face față pandemiei. Ei au căutat, de asemenea, să determine modul în care meme-urile cu conținut, subiecte și niveluri de „drăgălășenie” diferite ar putea afecta participanții. Cei chestionați au avut vârste cuprinse între 18 și 88 de ani, cu o vârstă medie de 41,8 ani și au fost în mare parte albi (72,2%), femei (54,7%) și fără studii universitare (63,5%).

Cercetătorii au colectat sute de meme populare de pe site-uri precum IMgur și IMGflip și le-au clasificat pe baza unor factori, cum ar fi dacă imaginea prezenta un om sau un animal, dacă omul sau animalul era tânăr sau bătrân și dacă textul era despre COVID-19 sau nu. Un grup de participanți a revizuit și a evaluat umorul și „drăgălășenia” fiecărei meme, iar cercetătorii au selectat pentru studiu doar meme-urile care au fost considerate la fel de amuzante.

Cercetătorii au măsurat mai întâi cât de des, în ultima lună, participanții s-au simțit nervoși sau stresați, printre altele. Participanții au fost apoi desemnați aleatoriu să vizualizeze trei meme cu același tip de:

sau una dintre cele trei condiții de control care prezenta text simplu fără imagini. După ce au vizionat imaginile, participanții au evaluat cât de drăguț și amuzante erau meme-urile sau textele de control și și-au raportat nivelurile de anxietate și emoții pozitive – cum ar fi calmul, relaxarea și bucuria.

Aceste descoperiri sugerează că elementele de conținut din rețelele sociale despre evenimente publice stresante poate ajuta oamenii să proceseze știrile fără a fi copleșiți de acestea.

Exit mobile version