16 aprilie 2024, 16:37

Model de afaceri: Ximalaya, platforma chineză din cadrul „economiei urechilor”

Între Clubhouse și clonele sale și evoluțiile recente în podcasting de la Spotify și Apple, sunetul pare a fi la modă în lumea digitală, în cadrul a ceea ce se numește „economia urechilor”. Ximalaya, cea mai mare platformă audio online din China, conectează utilizatorii la miliarde de minute de conținut audio (non-muzical), clasificat într-o gamă largă de genuri produse de profesioniști și amatori.

Ximalaya are 250 de milioane de utilizatori activi lunari și ajunge la ei în trei moduri:

  1. Aplicația mobilă: 42% dintre utilizatori;
  2. IoT (dispozitive conectate la Internet) și dispozitive în mașină: 20% dintre utilizatori;
  3. Aplicații terțe care încorporează Ximalaya: 38% dintre utilizatori.

 

Ximalaya a făcut trei lucruri pentru a-și extinde acoperirea dincolo de smartphone:

  1. Lucrează cu peste 60 de producători de automobile din China, inclusiv Tesla China, Mercedes-Benz, BMW și Audi, pentru a oferi conținut audio în mașină prin dispozitive preinstalate;
  2. Lucrează cu dezvoltatori terți de aplicații mobile și producători de dispozitive mobile, pentru a încorpora caracteristicile și accesul la biblioteca lor de conținut în aplicațiile lor mobile;
  3. Are propriul portofoliu de șase produse IoT, inclusiv difuzoare inteligente.

 

Ximalaya are peste 280 de milioane de piese de conținut audio în 100 de genuri, totalizând aproximativ 2,1 miliarde de minute pe platforma lor. Pe lângă muzică, s-au concentrat pe conținut audio destul de larg:

  • Podcast-uri de dezvoltare personală, afaceri, timp liber, sport, creșterea copiilor și tehnologie;
  • Divertisment audio comedii tradiționale chinezești, cum ar fi Xiangsheng și Pingshu (o formă de povestire);
  • Audiobooks : cam 4,5 milioane de fișiere;
  • Cursuri audio / conținut educațional: 9,5 milioane de albume de schimb de cunoștințe premium, care includ cursuri pentru copii și adulți; unele sunt produse profesional, în timp ce altele sunt generate de utilizatori;
  • Streaming audio: creatorii de conținut de pe platformă tind să folosească streaming live audio pentru a se conecta cu fanii și, de asemenea, creează noi tipuri de conținut care integrează conținut înregistrat, cum ar fi cărți audio.

 

La fel ca multe alte companii chineze de internet, Ximalaya are un model de monetizare diversificat, care cuprinde mai multe fluxuri:

  • Publicitate: Ximalaya realizează venituri din publicitate din anunțurile grafice și din anunțurile audio și a introdus publicitate programatică care acum reprezintă aproximativ 50% din veniturile din publicitate;
  • Abonamente: un abonament lunar nelimitat și opțiuni de plată unice pentru anumite albume sau piese; 13,3 milioane de utilizatori sunt utilizatori activi cu plată prin mobil;
  • Transmisii în direct: se generează venituri prin achiziționarea de cadouri și articole virtuale pentru creatori;
  • Servicii educaționale.

 

Ximalaya a realizat venituri de 620 milioane de dolari în 2020, cu 51,3% mai mult decât în 2019. În primul trimestru din 2021, și-a crescut veniturile cu 65% comparativ cu același trimestru al anului precedent.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol