26 octombrie 2021, 2:49

12 tendințe tehnologice pentru 2021: de la simularea empatiei la spitalul de acasă sau ”hotelizarea biroului”

Anul acesta, tehnologia va elimina comportamentele provocate de măsurile de distanțare socială și de izolarea la domiciliu. Inteligența artificială este acum o miză importantă pentru companii și va fi tot mai prezentă în experiența clientului.

Domeniul cripto este deja o tendință populară, nu mai este doar o ciudățenie a celor pasionați, iar companiile de plăți îmbrățișează tot mai mult bitcoin-ul.

În 2021, multe vor depinde de ritmul vaccinării și de cât de repede găsim ieșirea din pandemie. Pentru organizații, 2021 va fi probabil un an de rafinament tehnologic și de reorganizare, deoarece lecțiile învățate din mers arată o adaptare ritmică a tendințelor tehnologice care remodelează industriile. Iată câteva dintre cele 12 tehnologii evidențiate de CB Insights pentru acest an.


Simularea empatiei

Companiile vor acorda prioritate construirii de tehnologii de inteligență artificială (AI) care pot interpreta și răspunde la emoțiile umane, în timp ce caută să se conecteze cu consumatorii. În ultimul deceniu, inteligența artificială a devenit o competență de afaceri obligatorie. AI pătrunde în aproape toate industriile, cu progrese mai ales în învățarea profundă (deep learning).

Institutul AI Now de la Universitatea din New York a solicitat interzicerea utilizării tehnologiei de recunoaștere a emoțiilor în decizii importante care influențează viața oamenilor. Dar încercarea de a utiliza AI pentru a recunoaște și a răspunde la emoție sau AI emoțională nu este un concept nou.

Și în 2021, AI emoțională va deveni o prioritate din ce în ce mai mare. Vor exista tot mai multe mașini care folosesc AI emoțională pentru a interpreta emoția umană din text, modele vocale, expresii faciale și alte indicii non-verbale. Utilizând comportamente și reacții nerostite, companiile pot utiliza aceste „date emoționale” pentru a-și spori câștigurile și pentru a răspunde mai bine clienților.


Creșterea exclusivității

Rețelele de exclusivitate vor deveni viitorul rețelelor de social media. Exclusivitatea a determinat creșterea virală timpurie a lui Facebook, accesul fiind deschis doar studenților din anumite universitățo de elită.

În 2021, asigurați-vă că rețelele sociale creează valoare prin calitatea și forța conexiunilor pe care le creează, precum și prin atracția exclusivității. Antreprenorii ar putea folosi totul, de la token-uri cripto la abonamente, pentru a construi companii bazate pe comunitate, care implementează algoritmi și tehnologie de marketing pentru participanții veterani.

Clubhouse, de exemplu, se bazează doar pe invitații. Membrii se pot alătura discuțiilor despre cărți, politică și multe altele. Toată agitația din jurul rețelei Clubhouse a venit de la membrii rețelei. Totul este efemer și doar audio, iar discuțiile nu se înregistrează.


Societatea ca serviciu

Arabia Saudită construiește o regiune bazată pe tehnologie, în valoare de 500 de miliarde de dolari, numită Neom, unde rezidenții se pot aștepta la taxiuri zburătoare, profesori holografici și plaje strălucitoare. De asemenea, regiunea va găzdui un oraș lung de peste 160 de kilometri, numit „Linia”. Anunțată la începutul acestui an, dezvoltarea este concepută de AI și nu are emisii de carbon semnificative.

Zeci de țări din întreaga lume sunt dornice să-și găzduiască propriile orașe tehnologice. Corporații precum Toyota și Facebook concep așezări urbane pentru a găzdui lucrători și pentru a testa noi produse.

Bill Gates a cumpărat în urmă cu câțiva ani aproximativ o sută de kilometri pătrați în Arizona, pentru a-și dezvolta acolo propriile viziuni pentru un oraș futurist.

Elon Musk vrea să construiască o nouă societate pe altă planetă: el vorbește de mult timp despre convingerea sa că oamenii ar trebui să colonizeze Marte. Viziunea sa pentru viața pe Marte include un oraș autoguvernat, încadrat într-o cupolă de sticlă.


„Hotelizarea” biroului

La anul, lucrătorii se vor întoarce la un birou foarte diferit de cel pe care l-au părăsit anul trecut. Pe termen scurt, angajatorii se concentrează pe curățare, igienizare și calitatea aerului și pot căuta startup-uri de dezinfectare, tehnologie de autocurățare și o serie de alte soluții pentru a ajuta la menținerea aerului și a suprafețelor curate și fără germeni. Dar efectele ultimului an de blocaj se vor extinde dincolo de măsurile de curățare și distanțare socială.

Pentru a distanța oamenii, zonele de birou pot deveni mai puțin personalizate. În loc să aibă propriile „cabine” sau birouri, lucrătorii pot intra în biroul fizic doar de câteva ori pe săptămână, după ce au rezervat spații de lucru în avans. Acest lucru poate ajuta, de asemenea, organizațiile să economisească costurile cu chiriile.

Proiectarea de birouri pentru giganții tehnologici precum Google și Microsoft s-a concentrat pe o atmosferă veselă, colaborativă, care încurajează lucrătorii să petreacă timp la locul de muncă și să interacționeze liber cu ceilalți. Acum, întrucât pandemia de coronavirus normalizează munca la distanță, iar îngrijorările legate de distanțare reduc interacțiunile ocazionale în persoană, spațiile de birou nu mai pot fi proiectate pentru a maximiza timpul la birou sau pentru a facilita interacțiunile ocazionale ale angajaților. Angajatorii vor trebui să găsească o modalitate de a echilibra un mediu curat cu spații plăcute și atractive. Plantele, lumina naturală și fluxul de aer mai bun ar putea fi toate principalele obiective de proiectare pentru companii.


Spitalul de acasă

Pentru a umple golurile din telesănătate, așteptați-vă la mai multe servicii de asistență medicală la domiciliu, de la monitorizarea la distanță a pacienților până la teste de laborator la domiciliu. Trecerea la telesănătate a permis timpi de așteptare mai scurți, a redus riscul de infecție și a permis îngrijiri mai accesibile. În 2020, finanțarea anuală pentru companiile private de telesănătate a crescut cu aproape 70% anual, depășind zece miliarde de dolari.

Dar limitările telemedicinei necesită, de asemenea, o reimaginare mai amplă a modului în care ar trebui să arate monitorizarea la nivel medical în casă. Drept urmare, 2021 va fi un moment de cotitură pentru „spitalul la domiciliu”. Deși nu sunt localizați fizic într-un spital, pacienții sunt conectați continuu și în siguranță. Modelele hibride „virtual + în persoană” sunt utilizate din ce în ce mai mult pentru a oferi asistență la cerere. Smartphone-urile sunt folosite pentru a interpreta de la distanță testele de analiză a urinei și pentru a urmări vindecarea rănilor. De asemenea, testarea de laborator acasă a fost accelerată de pandemia Covid-19.


Citiți și despre celelalte tendințe pentru 2021, la CB Insights.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.