26 iunie 2024, 14:17

4 din 10 angajați români folosesc în mod frecvent tool-uri de AI pentru a-și ușura sarcinile de la job

34,9% dintre participanții la cel mai recent sondaj eJobs spun că folosesc în mod regulat instrumente de inteligență artificială, precum ChatGPT sau Gemini, în sarcinile de la birou, pentru a reduce volumul de muncă sau pentru a obține rezultate mai rapide.

Dintre aceștia, 18,8% spun că fac asta zilnic, 13,4% săptămânal, iar 5,7% de câteva ori pe lună.

Pentru cei din urmă, utilizarea AI-ului nu s-a transformat într-un obicei, ci mai degrabă într-o soluție de excepție la care apelează doar în cazuri punctuale. 13,9% dintre angajați spun că rareori folosesc astfel de tool-uri, în timp ce 48,1% nu folosesc deloc.

„Sunt job-uri, în special din zona white collar și a specialiștilor, unde vedem o rată destul de ridicată de adopție a instrumentelor de AI și o deschidere din ce în ce mai mare în a le folosi pentru sarcini repetitive sau pe care le consideră monotone.

Este adevărat că, în cele mai multe cazuri, cei care le utilizează cel mai des lucrează în domenii precum IT, marketing, comunicare ori traduceri, pe poziții mid-level sau de specialiști”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Documentarea și găsirea de informații este principalul motiv pentru care sunt folosite tool-uri precum ChatGPT sau Gemini, motiv invocat de 68,7% dintre respondenți.

44,4% spun că au nevoie de ajutor în redactarea de emailuri și mesaje, 34,3% au adăugat și traducerile pe listă, iar 22,2% spun că le sunt utile pentru generarea de rapoarte și prezentări.

„Punctual, respondenții au mai spus că folosesc AI-ul pentru generare de cod, în cazul programatorilor, pentru crearea fișelor de post, pentru crearea unor șabloane de răspuns către clienți, generarea de imagini pentru creații digitale sau pentru brainstorming.

În plus, mulți au adăugat faptul că folosesc AI-ul și pentru căutări care nu au legătură cu jobul, precum postări pentru social media”, explică Ana Călugăru.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol