26 aprilie 2024, 11:23

A vizitat 43 de țări, dar a hotărât să se întoarcă în România. „După patru ani în care am străbătut lumea în lung și-n lat, am decis să revin acasă”

Visul multor fete este să zboare și să viziteze întreaga lume. Cristiana Manolache este fostă însoțitoare de bord. A vizitat 43 de țări și deși putea rămâne în oricare dintre ele, a decis să se întoarcă în România.

Într-un interviu acordat editiadedimineata.ro, Cristiana vorbește despre dragostea pentru zbor, experiența din Emiratele Arabe Unite și dezvoltarea României.

Cristiana Manolache în Mamaia

Cristiana Manolache | Mamaia

Cum s-a îndrăgostit de zbor

Cristiana avea 17 ani când a zburat prima oară. „Visul multor fete este acela de a deveni stewardesă. Și eu m-am numărat printre ele și mi-am urmat visul cu multa perseverență. Aveam 17 ani când am călătorit primul oară cu avionul, iar domnișoarele de la bord mi s-au părut elegante, politicoase și deosebit de frumoase. Atunci a fost primul moment cand mi-am dorit să devin însoțitor de bord. Întotdeauna mi-am dorit să fiu independentă, să călătoresc, să cunosc oameni noi, să le ascult poveștile și să pot învața din experiențele lor.”, povestește tânăra.

Cristiana Manolache | Buenos Aires

Cum a ajuns în Emiratele Arabe Unite

Cristiana era studentă când a decis să se mute în Emiratele Arabe Unite. „Povestea mea în Dubai a început mai devreme când căutam online un loc de muncă în București. Am găsit anunțul faimosului lanț hotelier Four Seasons. Urma să se deschidă un nou hotel în Emiratele Arabe Unite. Am aplicat din curiozitate. Am fost chemată la interviu, iar două săptămâni mai târziu m-au sunat să-mi spună că sunt așteptată în Dubai. În septembrie 2014, fiind încă studenta la ASE, secțiunea de Administrare a Afacerilor în limba engleză în ultimul an, am decis să plec pentru a-mi împlini visul.”, își amintește Cristiana.

Cristiana Manolache | Dragoste pentru zbor

A vizitat 43 de țări

În 2015, Cristiana a devenit însoțitoare de bord și a reușit să zboare în întreaga lume. „Am lucrat ca recepționeră pentru Four Seasons Hotel Dubai timp de un an unde mi-am îmbunătățit abilitățile în «customer service», iar în septembrie 2015 am devenit însoțitor de bord. Au fost două luni de instruire intensă de proceduri de urgență (evacuare, decompresie, aterizare forțată, amerizare, cazuri medicale etc.). Am început să zbor și am ajuns în locuri în care nu am crezut că voi ajunge vreodată. Am vizitat 43 de țări și 79 orașe în 4 ani de zbor. Am rămas impresionată de Statele Unite ale Americii, Monaco și sudul Franței, Hong Kong, Australia și Japonia.”, spune românca.

Cristiana Manolache | Rio de Janeiro

Obiceiuri de însoțitor de zbor

În patru ani, Cristiana a avut ocazia să cunoască alte culturi și să cunoască oameni din întreaga lume. „Ca însoțitor de zbor, îți faci obiceiuri în fiecare oraș al lumii. Spre exemplu, dacă vedeai zborul de Bangkok în roster, știai că vei face masaj și vei merge să mananci «mango sticky rice», un desert specific Thailandei. În Mauritius știai deja că vei ajunge seara, vei lua cina cu echipajul, vei merge la bar pentru un cocktail, iar următoarea zi era pentru plajă. Când am ajuns prima oară în New York m-am simțit ca în serialul «Suits». Dimineața vezi atât domni în costume imaculate cu servieta în mână, coborând dintr-un Cadillac Escalade, cât si tineri cu o cafea în mână, mergând spre job. Vibe-ul orașului este unul deosebit si l-aș vizita oricând cu mare plăcere. Am ajuns în Washigton DC și am mers să văd Casa Alba, m-am plimbat pe Walk of Fame în Los Angeles, am facut hand gliding în Rio de Janeiro. Monaco este de departe o țară unde luxul este predominant, iar mașinile scumpe și puternice sunt la tot pasul, ca și în Dubai. Australia este superbă, în special Sydney. Oamenii de acolo sunt foarte prietenoși, deschiși si calmi. Hong Kong și Japonia sunt aglomerate, dar foarte organizate și foarte, foarte avansate din punct de vedere tehnologic. Am avut parte de experiențe de neuitat de-a lungul celor 4 ani.”, povestește românca.

Cristiana Manolache | Bali

Se vede locuind în Miami

Dacă ar trebui să aleagă un alt loc în care locuiască, Cristiana se vede în Miami. „Iubesc orașele cu climat cald și care au deschidere către mare sau ocean. Pot spune ca în urma călătoriilor în jurul lumii, Miami, Florida, este singurul loc unde m-aș mai vedea locuind.”, spune Cristiana.

Cristiana Manolache | Dubai

Totul este la superlativ în Dubai

Cristiana a fost marcată de dorința oamenilor din Dubai de a face totul la superlativ. „În Dubai totul este la superlativ: cel mai mare, cel mai înalt și cel mai luxos. Instrastructura orașului este de apreciat. Rapiditatea cu care se contruiește acolo este incredibilă. Mi s-a întâmplat să plec în concediu, iar când mă întorceam să constat că s-a mai construit o intersecție. Este incredibil de frumos sa trăiești acolo. Lăsând de-o parte city line-ul, deșertul si clădirile impunătoare, Dubaiul este considerat ca fiind cel mai sigur oraș al lumii. Totul este monitorizat, camere de vedere la tot pasul, radare fixe, iar pe străzi vezi tot timpul mașini de poliție.”, povestește românca.

Cristiana Manolache | New York

De ce s-a întors acasă

Deși putea să rămână în Emiratele Arabe Unite sau să meargă oriunde altundeva în lume, Cristiana a decis să se întoarcă în România. „După patru ani în care am străbătut lumea în lung și-n lat, am decis să revin acasă, în București. Deși Dubaiul este un «dream city», iar ca însoțitor de bord ai un stil de viață deosebit cu foarte multe beneficii, dorul de familie, prieteni și natură și-au spus cuvântul.”, explică tânăra.

Cristiana Manolache | Paris

Experiența din Emiratele Arabe Unite, utilă în București

Ajunsă în București, Cristiana și-a pus ordine în gânduri și a decis să facă o carieră în domeniul investițiilor imobiliare. „Când am ajuns în București am luat o pauză, deoarece oboseala si-a spus cuvantul. A fi insoțitor de bord înseamnă să renunți la o rutină zilnică, deoarece majoritatea zborurilor sunt de noapte, iar fusul orar este de cele mai multe ori diferit. De curând, am început să învăț din tainele imobiliarelor. Domeniul imobiliar este plin de surprize și flexibil. Mă bucură foarte mult că nu este un job clasic «nine to five». Pot îmbina utilul cu plăcutul și îmi dă posibilitatea de a avea colaborări unice și poți avea șansa de a lega prietenii, atât cu colegii, cât și cu clienții. Cu siguranță, experiența acumulată în cei cinci ani locuiți în Emiratele Arabe Unite îmi va fi de mare folos. ”, spune Cristiana.

Cristiana Manolache | Stockholm

Încredere în generațiile tinere

Când se gândește la viitorul României, Cristiana se bucură că face parte dintr-o generație capabilă să schimbe în bine țara noastră. „Deși multi nu privesc cu încredere dezvoltarea României, eu am observat de la an la an schimbări în bine și consider că suntem pe drumul cel bun. Am multă încredere în generațiile tinere.”, transmite Cristiana Manolache.