24 aprilie 2024, 8:25

Adevărul despre premiile Oscar – cum sunt alese cele mai bune producții cinematografice

Statutele vor fi înmânate, discursurile vor fi întrerupte și sperăm că plicurile vor fi corecte în această duminică, când Premiile Academiei vor avea loc la Teatrul Dolby din Hollywood. Atât de frumos ar fi să spunem că fiecare premiu se bazează complet pe merit, dar există un aspect promoțional pentru a câștiga un Oscar, de aceea am văzut vedetele pe circuitul TV de noaptea și <pentru considerație …> remorci. La Persado, instrumentele noastre automate de învățare ajută unele dintre brandurile de top să se conecteze emoțional cu judecătorii lor (un public) pe fiecare canal, inclusiv e-mail și social media. În cinstea Oscarurilor din 2018, ne-am gândit că vom schimba scenariul puțin și vom oferi la o parte din concurenți de top din acest an pentru cel mai bun film o înălțare emoțională. – se promovează cei de la Persedo pentru așa numita “For your consideration campaigns”.

În industria de la Hollywood, dincolo de bugetul de producție, jocul actoricesc impecabil, echipamentele tehnice de ultimă generație și munca imensă care se află în spatele unui fim de excepție, trebuie să există și o armată de oameni și un buget enorm de promvoare care să se asigure că producția este suficient de mediatizată încât să câștige un palmares impresionant de premii. Acest lucru este departe de a fi un secret. Ba chiar din contră, firmele de publicitate vin cu fel de fel de tertipuri și strategii pentru ceea ce se știe a fi campania “pentru considerație dvs.” (For your consideration).

Buzunare burdușite pentru considerație

Uite așa se face că în fiecare an, sume exorbitare sunt puse în joc în preajma nominalizărilor, pentru că da, bani chiar îi pot face pe cei care votează în secțiunile bine știute ale competiţiilor de filme să acționeze diferit.

Campaniile “pentru considerația dvs.” sunt o formă specifică de marketing îndreptată către cei care votează nominalizările. Studioul plătește pentru ca votanții să vizualizeze filmele, se organizează petreceri la care sunt invitați actorii, iar Los Angeles devine subit plin de reclame. “Pentru considerația dvs.” este și o rubrică frecvent utilizată în reclame în publicațiile comerciale de divertisment, cum ar fi Variety, Backstage și The Hollywood Reporter. Acestea sunt direcționate în mod specific către membrii grupurilor de votare din industria divertismentului, cum ar fi Academia de Arte și Științe ale Cinematografiei, care prezintă anual Premiile Academiei (ce premiază cele mai bune filme cinematografice) sau Academia de Arte și Științe ale Televiziunii, care prezintă Premiile Emmy pentru televiziune.

Unul din principalele obiective ale acestor campanii este ca filmele sau programele de televiziune pe care doresc să le promoveze să fie văzute cât mai ușor posibil de cei care ar trebui să dea un verdict privind calitatea lor. Așa se face că în mijlocul anilor 1990, pe lângă publicitatea tipărită, rețelele au început să elibereze ediții speciale ale programele lor, pentru a permite alegătorilor să revadă conținutul înainte de a vota. Distribuirea DVD-urilor către alegătorii premiilor Emmy a devenit o practică obișnuită. Un ambalaj inteligent, un pachet mare și competiția poate începe!

Când publicitatea se transformă în momeală

În teorie, scopul acestor campanii este acela de a evidenția presupusele virtuți ale filmelor sau programelor lansate în cursul anului precedent, pentru a tenta votanții, însă în ultimii ani aceste campanii nu mai au legătură nici cu calitatea cinematografică, cu scenariul atractiv și nici măcar cu producția în sine.

De exemplu, cele mai multe infracțiuni se întâmplă la Globurile de Aur. Doar 87 de membrii de la Hollywood Foreign Press apucă să voteze și cum toată lumea de la Hollywood știe cine sunt, le fac campanie personal. Într-un an, oamenii lui Sharon Stone au trimis tuturor ceasuri de aur. Coincidența sau nu, actrița a câștigat în acel an premiul mult dorit.

Așa cum ziceam, acest proces este departe de a fi unul secret. Actorul Denzel Washington a râs despre asta în direct, în timpul discursului său de primire a premiului.

„Câțiva dintre voi îl știți pe Freddie Fields. M-a invitat la primul prânz Hollywood Foreign Press și mi-a zis: < Ei se vor uita la film, îi vom hrăni, vor veni, vei face poze cu toată lumea, vei ține reviste, vei face poze și vei câștiga premiul >. Am câștigat în acel an.” – a afirmat celebrul actor.

Presa americană afirmă că pentru a câștiga un Oscar, studiourile trebuie să cheltuiască peste 10 milioane de dolari.

O adevărată desfășurare de forțe – Netflix invadează Los Angeles

Orice posesor de abonament Netflix știe că dincolo de obiceiul intrat de mult în vocabularul milenialilor – Netflix & Chill –  calitatea serialelor și a filmelor lasă mult de dorit. Și totuși cum a devenit unul dintre cele mai vizionate programe de televiziune a unei generații pentru care uitatul la tv nu este o prioritate?

O reclamă Netflix în Beverly Hills, California, pentru Stranger Things

În vara anului 2017, publicația The New York Times relata cum arăta un eveniment organizat în cadrul acestor campanii de promovare.

“Aproximativ 300 de persoane au început să înconjoare chelneri înarmați cu tuburi de Pringles și mini-croissante. Tăvile de sandvișuri cu unt de arahide, miere și banane erau gata. Participanții au rămas în jur de 15, în timp ce șapte barmani împărțeau frenetic băutură gratuită.

Și nici nu era măcar amiază.

„Puteți să credeți asta?”, a spus Nicole Leanne Nelson, o actriță, ținând un pahar de vin roșu.

Distribuția generoasă a fost făcută de curând de Netflix, care promova producția „Stranger Things” într-un grup de invitați, care sperau a fi – dar nu știau sigur – electoratul Emmy.” – relatează cei de la The New York Times

Acela a fost unul dintre cele două duzini de evenimente pe care compania le-a organizat în spațiile de evenimente din oraș care au fost închiriate cu peste cinci săptămâni înainte, cu scopul de a inspira potențialii alegători să nominalizeze conținutul original al Netflix pentru premiile Emmy.

Netflix la începutul producţiilor sale originale, acum aproximativ 5 ani, nu a fost luat prea în serios așa că și-au fixat targetul de a câştiga un premiu Emmy. Pentru a lua ochii publicului au încercat mai multe metode. Una dintre ele a fost ceea de a merge în cartierele unde stăteau jurații și de a le da vecinilor acestora câte 50 de dolari pentru a pune o pancarta Netflix pe gazonul casei. De asemenea, au adus camioane pline cu mâncare gratuită în tor Los Angelesul. În acel an nu au câștigat doar un Emmy, ci trei.

Pentru ce?

De la concerte, călători în Vegas, până la a aduce actorii nominalizați la jurați acasă, studiourile ar face orice ca să câștige un premiu. Asta nu înseamnă că dacă vor cheltui mulți bani, le este garantat câștigul, însă dacă vor să aibă o șansă, trebuie să facă campanie.

Principiul după care funcționează acest arsenal de promovare e simplu: trebuie să cheltuiești bani pentru a face bani. Sunt studii care arată că o nominalizare poate face cu 20 de milioane mai mult la box office, iar un câștigător peste 35 de milioane de dolari în plus.

Așa că, dacă ești nemulțumit că filmul sau actorul tău favorit nu a primit o statuetă aurită, fii convins că acest fapt nu reflectă exclusive calitatea producției sau a interpretării, ci mai de grabă, puterea banilor face diferența.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol