19 martie 2024, 4:35

Adidas nu a avut câștig de cauză la Tribunalul European. Celebrul logo nu este marcă înregistrată

Brandul internațional Adidas a pierdut procesul împotriva unui alt brand competitor, pe motivul că cele trei dungi paralele nu sunt marcă înregistrată, deoarece nu au caracter distunctiv și în consecință nu poate beneficia de o protecție juridică, a decis miercuri Tribunalul Uniunii Europene, transmite Reuters citat de Agerpres.ro.

Adidas a a înregistrat la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO), în anul 2014 o marcă înregistrată ce consta în trei linii negre paralele pe un fundal alb. Aceasta a fost descrisă ca fiind compusă din „trei benzi paralele echidistante cu aceeaşi lăţime, aplicate pe produs în indiferent ce direcţie”. Cu toate acestea, se pare că marca înregistrată a fost anulată în anul 2016 de către un alt competitor belgian, Shoe Branding Europe, care a susținut ca acest logo nu se poate distinge clar de altele. Din acest motiv, Adidas a făcut constetație la decizia Tribunalului din 2016.

Astăzi, reprezentanții Tribunalului Uniunii Europene au reconfirmat decizia de anulare și au respins acțiunea formulată de Adidas împotriva deciziei EUIPO. Mai mult, aceștia au mai susținut și faptul că logolul mult disputat nu este alcătuit din elemente care s-ar putea repeta cu regularitate, ci reprezintă o marcă figurativă obișnuită, mai menționează Agerpres.ro.

După această decizie, brandul Adidas ar putea să facă recurs la Curtea Europeană de Justiţie, însă nu toate dosarele sunt şi revizuite de Curtea Europeană de Justiţie, instanţa juridică supremă a UE. Aceasta se poate pronunța doar cu privire la interpretarea legislației, nu și la fondul cauzei.

Sursă Cover Foto: retaildetail.eu


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol